Iranian Agriculture News Agency

نماینده فردوس در مجلس:

تزریق منابع مالی؛ راه‌حل مشکلات دامداران خراسان جنوبی

ایانا-خراسان جنوبی : اگر بخش دامداری با مشکل روبه‌رو شود شاهد افزایش بیکاری در فردوس خواهیم بود.

تزریق منابع مالی؛ راه‌حل مشکلات دامداران خراسان جنوبی

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: تزریق منابع مالی در شرایط فعلی تنها راه‌حل مشکلات دامداران خراسان جنوبی است.

به گزارش «ایانا»، محمدرضا امیرحسن‌خانی با اشاره به اعتراض دامداران در زمینه افزایش قیمت نهاده‌های دامی و پایین ماندن قیمت شیر، اظهار کرد: دامداران در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط به‌گونه‌ای شده که در برخی موارد دامدار چاره‌ای جز فروش دام خود پیدا نمی‌کند و در این جهت نیز با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

امیرحسن‌خانی ادامه داد: متأسفانه برخی از نهاده‌های دامی چون جو که برای خراسان جنوبی خریداری شده گاه به‌صورت غیرقانونی از استان خارج می‌شود که بسیار آسیب‌زا ست.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد را به روش دستوری نمی‌توان اداره کرد، افزود: نمی‌توان با دستور فروش ارزان‌تر یا گران‌تر شیر و نهاده‌های دامی، مشکل دامداران خراسان جنوبی و به‌ویژه شهرستان فردوس را حل کرد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه گفت: ممانعت از خروج علوفه تولیدی در خراسان جنوبی نیز راه‌حل مشکل نیست چراکه برای کشاورزان منطقه مشکلات عدیده و در پی آن نارضایتی را به‌وجود می‌آورد.

امیرحسن‌خانی اظهار کرد: حتی افزایش قیمت شیر نیز نمی‌تواند راه‌حل مشکل دامداران باشد؛ چراکه ممکن است بازار کشش لازم را نداشته باشد.

 وی در زمینه راه‌حل مشکلات دامداران به‌ویژه در شهرستان فردوس، بیان کرد: در حال حاضر تأمین و تزریق منابع مالی لازم تنها راه چاره مشکلات بخش دامداری است.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه یادآور شد: در خراسان جنوبی کارخانه‌های تولید مواد لبنی زیر ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند و کارخانه‌ای که قادر به تولید ۱۰ تن شیر است تنها سه تن شیر تولید می‌کند.

گفتنی است بر اساس اعلام فرماندار فردوس در جلسه کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی در این شهرستان ۸۰ واحد دام‌پروری وجود دارد و از این جهت اگر بخش دامداری با مشکل روبه‌رو شود شاهد افزایش بیکاری در فردوس خواهیم بود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید