Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد:

توزیع 3080 تن کود بین کشاورزان میاندورودی

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از توزیع 3 هزار و 81 تن کود شیمیایی بین کشاورزان میاندورودی خبر داد.

توزیع 3080 تن کود بین کشاورزان میاندورودی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی از توزیع 3 هزار و 81 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان میاندورود در 8 ماهه نخست امسال خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود بیان کرد: مصرف متعادل کود یکی از عوامل مهم در افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است و مقدار و زمان مصرف کود دو عامل مهم برای کاربرد صحیح کودها و افزایش بازده مصرفی آنهاست که برای آشنایی کشاورزان با روش‌ها و فنون جدید نسبت به زمان و مقدار مصرف کودها در مزارع و باغ‌ها، توصیه های فنی لازم توسط کارشناسان پهنه ارائه می شود.

علوی با اشاره به اینکه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی همزمان با حفظ منابع آب و خاک، می توان با مصرف بهینه کود، افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی را فراهم کرد، به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به کارگزاران مجاز نسبت به تهیه کودهای استاندارد مورد نیاز خود اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: این شهرستان دارای 9 کارگزاری خرید و توزیع کود در بخش خصوصی است که زیر نظر این مدیریت مشغول بکار هستند و حواله های صادر شده از مراکز جهاد کشاورزی بین کشاورزان منطقه توزیع شده که شامل 2 هزار و 846 تن اوره، 173 تن سوپر فسفات تریپل و 61 تن پتاس است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید