Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران در صدر تولید محصولات کشاورزی قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بخش کشاورزی مازندران رتبه برتر تولید در ۲۰ محصول زراعی، باغی، دامی و شیلاتی را در کشور داراست.

مازندران در صدر تولید محصولات کشاورزی قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه از 24 هزار و 400 کیلومتر مربع مساحت استان، 95 درصد آن مربوط به فعالیت‌های بخش کشاورزی است، گفت: مازندران با داشتن 2.3 درصد اراضی تحت کشت 7.8 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده که سه برابر میانگین کشور است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مازندران رتبه برتر تولید در ۲۰ محصول زراعی، باغی، دامی و شیلاتی را در کشور داراست، ادامه داد: جهاد کشاورزی توانسته رتبه نخست ضریب اسمی مکانیزاسیون با رقم 2.99 اسب بخار در هکتار در کشور را به خود اختصاص دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: بخش کشاورزی مازندران در بین محصولاتی که تولید می‌کند توانسته رتبه اول تولید محصولات سالم و ارگانیک را به دست آورد.

شهیدی‌فر اظهار کرد: استان مازندران با دارا بودن هشت میلیون واحد دامی، 146 میلیون قطعه مرغ گوشتی صنعتی و بومی و هفت میلیون قطعه مرغ مادر، تخمگذار و اجداد نقش مهمی در تامین مواد پروتئینی و سایر مواد دامی کشور ایفا می کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری،طرح های کوچک و زودبازده تامین آب و مطالعه و اجرای عملیات انتقال آب با لوله، لاینینگ (بتنی کردن)، مرمت و لایروبی قنات و لایروبی کانال ها و زهکش ها با هدف صرفه جویی آب مصرفی و ارتقای بهره وری و جلوگیری از نفوذ و تلفات انتقال آب از جمله فعالیت‌های انجام شده آب و خاک و امور فنی مهندسی در جهاد کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید