Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابل:

994 میلیارد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در بابل پرداخت شد

خرید ۲۱۸۷ دستگاه ماشین جدید

مدیر جهاد کشاورزی بابل از پرداخت 994 میلیارد ریال تسهیلات توسعه مکانیزاسون کشاورزی در این شهرستان در هشت سال گذشته خبر داد.

994 میلیارد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در بابل پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی گل زاده با بیان اینکه تامین ماشین آلات و ارتقاء مکانیزاسیون کشاورزی از مهمترین طرح های اولویت دار بخش کشاورزی برای استفاده از تسهیلات است که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال و توسعه بخش کشاورزی در زمینه های مختلف فراهم می شود، گفت: 994 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان در 8 سال گذشته پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: این تسهیلات در قالب خرید 2 هزار و 187 دستگاه شامل کمباین، تراکتور، تیلر، نشاکار، پهپاد و سایر ادوات کشاورزی پرداخت شد.

به گفته این مسوول، بازپرداخت تسهیلات برای ماشین های سبک پنج ساله و ماشین آلات سنگین مانند کمباین و تراکتور هفت ساله است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل کارمزد تسهیلات را 15 درصد اعلام کرد و افزود: 80 درصد مبلغ کل قیمت ادوات تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون پرداخت می شود و 20 درصد هم سهم آورده متقاضی است.

علی گل زاده با بیان اینکه کاربرد فناوری‌های نوین می‌تواند ضمن افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، موجب کاهش 50 درصدی هزینه‌های تولید و متعاقب آن منجر به کاهش قیمت تمام‌ شده محصولات کشاورزی شود، گفت: با استقبال کشاورزان، کاشت و برداشت مکانیزه برنج در این شهرستان هر ساله رو به افزایش است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید