Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد

زراعت چوب در 80 هکتار اراضی میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از اجرای طرح توسعه زراعت چوب در 80 هکتار اراضی شهرستان خبر داد.

زراعت چوب در 80 هکتار اراضی میاندورود

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود با بیان اینکه زراعت چوب یکی از راهکارهای اساسی برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی است که از این طریق علاوه بر اشتغالزایی از نابودی جنگل جلوگیری می شود، درباره طرح توسعه زراعت چوب بیان کرد: برای اجرای این طرح در سال جاری تاکنون 80 هکتار در شهرستان میاندورود شناسایی و تایید شد.

وی با بیان اینکه طرح زراعت چوب با هدف توسعه فضای سبز و ایجاد بستری برای تامین چوب مورد نیاز، به طرح تنفس جنگل‌ها کمک فراوانی می کند، ادامه داد: این امر باید با همکاری مسؤولان و همه مردم انجام گیرد.

علوی اظهار کرد: توسعه زراعت چوب علاوه بر حفاظت از آب و خاک، موجب تثبیت خاک، تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، بهره‌برداری از زمین‌های شیب‌دار و حفظ محیط زیست می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه 105 هکتار که برای زراعت چوب در سال جاری به این شهرستان اختصاص پیدا کرد تاکنون 80 هکتار اراضی برای اجرای طرح شناسایی و تایید شد، گفت: این شهرستان بیشترین سطح را در شناسایی برای اجرای طرح در استان دارد و نیاز به 86 هزار اصله نهال صنوبر و اکالیپتوس است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید