Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

فعالیت 8 میلیون واحد دامی در مازندران/ لزوم مبارزه پدافندی با تهدیدات زیستی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه دام و طیور و آبزی پروری دارد و با هشت میلیون واحد دامی که در استان وجود دارد ضرورت دارد صنعت دام استان را حفظ کنیم.

فعالیت 8 میلیون واحد دامی در مازندران/ لزوم مبارزه پدافندی با تهدیدات زیستی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در رزمایش پدافند غیرعامل مبارزه با طاعون نشخوارکنندگان کوچک که در بهشهر برگزار شد با بیان اینکه ۱۰۰ سالی است که حمله پدافندی در تولید و تهدیدات زیستی سابقه دارد و شروع آن از جنگ جهانی دوم بوده که چگونه بتوانند غذای نیروی نظامی کشور آلمان را قطع کنند، گفت: آخرین حمله پدافندی به سیستم‌های نرم‌افزای اخیرا در جایگاه‌های سوخت ایران اتفاق افتاد که با هوشیاری متخصصان این مشکل رفع شد.

عزیزالله شهیدی‌فر ادامه داد: بخش کشاورزی به عنوان موجود زنده و پویا از لحاظ کنترل آفات و بیماری‌ها و نهاده‌های دامی نیازمند حمایت است.

وی افزود: ۳ میلیون راس دام سبک در استان داریم که می‌تواند متاثر از پدیده طاعون باشد و مازندران با وجود ظرفیت‌های خوبی که دارد باید به صورت جدی جلوی خسارت دام‌ها را بگیرد.

شهیدی‌فر بیان کرد: مازندران ظرفیت‌های بزرگی در حوزه دام و طیور و آبزی پروری دارد و با هشت میلیون واحد دامی که در استان وجود دارد ضرورت دارد صنعت دام استان را حفظ کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل در موضوعات مختلفی شامل زیستی، شیمیایی، سایبری، پرتوی و... در حال فعالیت است و تنوع این موضوعات سبب شده با هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی محقق شود تا از هر نوع تهدیدی جلوگیری شود، گفت: شناخت و تدقیق دارایی‌ها و شناخت و احصاء تهدیدات پیش رو دو وظیفه مهم اداره کل پدافند غیرعامل استان است.

حمید بخشی ادامه داد: اگر شناخت به موقع نسبت به تهدیدات داشته باشیم می‌توانیم از خسارت‌ها جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید