Iranian Agriculture News Agency

5.5 میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان ساروی توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از توزیع پنج میلیون و 450 هزار لیتر سوخت سهمیه ای حمایتی بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

5.5 میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان ساروی توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، پنج میلیون و 450 هزار لیتر سوخت سهمیه ای حمایتی برای مصرف در بخش کشاورزی در شهرستان ساری توزیع شد که پنج میلیون و 47 لیتر آن نفت گاز و 403 هزار لیتر نفت سفید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری به کشاورزان توصیه کرد:  برای ثبت درخواست و دریافت حواله های سوخت چاههای آب کشاورزی به سامانه سدف باید به آدرس https://NewTejaratasan.niopdc.ir مراجعه کنند.

پورفلاح با اشاره به اینکه کارگروه بازرسی متشکل از کارشناسان این مدیریت، شرکت نفت و نماینده فرمانداری بر نحوه ثبت‎نام، تائید و صدورحواله سوخت و چگونگی رعایت تکریم ارباب رجوع نظارت دارند، افزود: بیشترین سوخت در این دوره برای مصرف چاه های کشاورزی تامین شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه سوخت تأمین شده با توجه به سطح زیر کشت بین کشاورزان توزیع می‌شود، تصریح کرد: سهمیه سوخت به صورت دوره ای برای کشاورزان و دارندگان ماشین‌آلات کشاورزی در نظر گرفته می شود که اگر در همان دوره اقدام به خرید سهمیه خود نکنند، این سهمیه برای دوره بعدی لحاظ نمی شود.

وی با اشاره به اجرای ضربتی و فوری طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در شهرستان ساری،گفت: هزار و 754 دستگاه تراکتور در این شهرستان پلاک گذاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری مزایای این طرح را برای صاحبان ماشین آلات کشاورزی، دریافت سوخت یارانه دار، عدم خرید و فروش غیرمجاز و کاهش سرقت احتمالی برشمرد.

وی اظهار کرد: دو هزار و 324 فقره پرونده توسط کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی و کارشناس مکانیزاسیون مدیریت تشکیل شد که دو هزار و 214 پرونده توسط پلیس راهور مورد بررسی قرار گرفت.

پورفلاح اضافه کرد: با تایید پرونده ها، یک هزار و 57 فقره پرونده تحویل اتحادیه دهیاران و 697 فقره تحویل اتحادیه کمباین داران برای انجام فرایندهای نهایی ادارای جهت دریافت سینی پلاک شد.

این مسئول تاکید کرد: با پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی از یک سو از قاچاق سوخت جلوگیری و از سوی دیگر نیازهای بخش کشاورزی به موقع تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دریافت سهمیه سوخت ادوات کشاورزی منوط به داشتن پلاک است، گفت: پس از پایان مهرماه، تخصیص سوخت به ماشین‌آلات فاقد پلاک امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید