Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد

انعقاد قرارداد کشت کلزا در 620 هکتار از مزارع میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: تاکنون در 620 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان، قرارداد کشت کلزا با کشاورزان منعقد شده است.

انعقاد قرارداد کشت کلزا در 620 هکتار از مزارع میاندورود

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی گفت: تاکنون قرارداد کشت کلزا در 620 هکتار برای زمین های زراعی شهرستان میاندورود با کشاورزان کلزاکار منعقد شد.

وی بیان کرد: سهمیه ابلاغی این شهرستان برای کشت کلزا در سال زراعی جاری، 2 هزار و 500 هکتار است که با ترویج مزایای کشت آن توسط کارشناسان پهنه برای کشاورزان منطقه، به سطح مطلوبی در کشت این محصول برسیم.

علوی از کلزاکاران خواست با توجه به زمان مناسب کشت کلزا، نسبت به کاشت آن اقدام کنند و کارشناسان جهاد کشاورزی این مدیریت آماده ارائه خدمات فنی و آموزشی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و حضور در مزارع کلزا هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: تاکنون 3 هزار و 250 کیلوگرم بذر گواهی شده کلزا به کارگزاری های این شهرستان حمل شد که 3 هزار و 100 تن آن بین کلزاکاران توزیع شد.

این مقام مسوول در پایان به کشاورزان توصیه کرد برای کنترل گسترش بیماری ها در مزارع، رعایت تناوب زراعی صحیح با غیر لگومینوزها، مبارزه با علف های هرز و بقایای گیاهی سال قبل، استفاده از بذور سالم و ترجیحاً گواهی شده، تقویت بافت خاک، حذف بوته های بیمار از مزرعه، سمپاشی به هنگام، استفاده از ابزار آلات و ماشین های کشاورزی تمیز و غیر آلوده، زهکشی مطلوب خاک و استفاده بهینه و متعادل از کودهای ازته و پتاسه را در دستور کار خود قرار دهند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید