Iranian Agriculture News Agency

صادرات 560 تنی نارنگی از میاندورود به خارج از کشور

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات 560 تن نارنگی پیش رس از این شهرستان به خارج کشور خبر داد.

صادرات 560 تنی نارنگی از میاندورود به خارج از کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی سرهنگ یوسف باقری  از صادرات 560 تن نارنگی پیش رس از این شهرستان به خارج کشور خبر داد و گفت:  تاکنون 560 تن نارنگی پیش رس از شهرستان میاندورود به کشورهای روسیه و ترکمنستان صادر شد.

وی هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا را ارقام نارنگی‌های پیش‌رس منطقه اعلام و تصریح کرد: این ارقام زودرس بوده و پوست سبزی دارند و در عین حال، قند آن کامل شده و در حالت کلی اگر نسبت قند به اسید بیشتر از 10 باشد، میوه قابل برداشت است و می‌توان نارنگی را به بازار عرضه کرد و سبز بودن نارنگی سبب نمی‌شود برخی افراد بخواهند با سبززدایی محصول را به فروش برسانند.

علوی با بیان اینکه کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازارهای جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید هزینه تولید را کاهش و با افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح فرصت رقابت را مهیا کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه این شهرستان دارای 7 هزار و 600 هکتار باغ مرکبات است، گفت: 2 هزار و 600 هکتار از این باغ ها به کشت نارنگی اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال 55 هزار تن نارنگی از باغات این شهرستان برداشت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید