Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل اعلام کرد:

ترسیم 104 هزار قطعه زمین آمل در سامانه سیاک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از ترسیم 104 هزار و 100 قطعه زمین کشاورزی این شهرستان در سامانه یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی (سیاک) خبر داد.

ترسیم 104 هزار قطعه زمین آمل در سامانه سیاک

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی با اشاره به اجرای طرح سیستم یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی (سیاک)، اظهار کرد: این طرح در راستای توسعه کشاورزی هوشمند و دسترسی سریع و آسان سیاستگذاران، برنامه ریزان، مدیران، پژوهشگران و تمامی فعالان مرتبط بخش کشاورزی به آمار و اطلاعات معتبر بخش کشاورزی طراحی ْپیاده سازی و راه اندازی شد.

وی افزود: با توجه به نقش اساسی آمار و اطلاعات در توسعه پایدار بخش کشاورزی ایجاد یک نظام اداری کار آمد و موثر جهت دستیابی به اهداف و تکالیف سازمانی امری اجتناب ناپذیراست.

وی ادامه داد: امید است با راه اندازی و در اختیار قرار گرفتن سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی (سیاک) اطلاعات و آمار دقیق تر و قابل اطمینان تری از بخش کشاورزی شامل عکس های هوایی آمایش سرزمین و سایر اطلاعات بخش کشاورزی به صورت هوشمند قابل دسترس برنامه ریزان بخش کشاورزی قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: رسیدن به امنیت غذایی، تولید با حفظ منابع پایه و برنامه ریزی مناسب برای اصلاح الگوی کشت، تامین آب و نهاده های مورد نیاز از مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه تاکنون با تلاش و همت مراکز جهاد کشاورزی 8 گانه و نیروهای ستادی، 104 هزار و 100 قطعه از اراضی کشاورزی بهره برداران این شهرستان به مساحت 33 هزار و 363 هکتار در پایگاه اطلاعات مکانی وزارت جهاد کشاورزی (سیاک)ترسیم و این شهرستان رتبه اول را در استان دارد، گفت: 2 هزار و 652 قطعه نیز در سامانه سیاک دارای اطلاعات توصیفی شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید