Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابل:

مگس میوه در 6000 هکتار از باغ های بابل ردیابی شد

مدیر جهاد کشاورزی بابل از ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در 6 هزار و 233 هکتار از باغ های این شهرستان در مردادماه امسال خبر داد.

مگس میوه در 6000 هکتار از باغ های بابل ردیابی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی گل زاده با اشاره به اینکه مگس میوه مدیترانه ای یکی از آفات مهم محصولات زراعی و باغی است، گفت: با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل، مردادماه امسال ردیابی میدانی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در 6 هزار و 233 هکتار از باغ های این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: با فعال سازی ایستگاه پیش آگاهی در حوزه مراکز 9 گانه جهاد کشاورزی با نصب 247 تله فرمونی به همراه کارت زرد، سراتراپ و سراتینکس، در مجموع یک هزار و 405 عدد مگس میوه شکار شد.

وی افزود: مبارزه غیرشیمیایی با شکار انبوه در 5 هکتار و مبارزه شیمیایی با استفاده از کاور اسپری در 3 هکتار و مقدار سم مصرفی 7 لیتر بوده است.

علی گل زاده تجهیزات غیرشیمیایی مورد استفاده را شامل 30 عدد کارت زرد، 3 عدد فرمون، 10 لیتر سراتراپ، 5 لیتر پروتئین هیدرولیزات و 213 عدد تله مکفیل اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل در خاتمه گفت: در راستای آموزش و اطلاع رسانی ردیابی، پیش آگاهی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای، 753 آموزش انفرادی و 12 آموزش گروهی با حضور 335 نفر و اطلاعیه راهکارهای مدیریت مگس میوه و نکات فنی ارائه شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید