Iranian Agriculture News Agency

در هفته دولت انجام می‌شود؛

توسعه طرح های گلخانه ای و آب و خاک در مازندران/ بهره برداری از 65 پروژه کشاورزی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 65 پروژه تولیدی، خدماتی و زیربنایی کشاورزی مازندران به ارزش 121 میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری است.

توسعه طرح های گلخانه ای و آب و خاک در مازندران/ بهره برداری از 65 پروژه کشاورزی مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر با بیان اینکه هفته دولت امسال 65 پروژه تولیدی، خدماتی و زیربنایی بخش کشاورزی مازندران آماده بهره‌برداری است، گفت: با افتتاح این طرح‌ها برای 135 نفر شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: 121 میلیارد و 430 میلیون تومان برای این بهره برداری از این پروژه‌ها هزینه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از 9 پروژه آبیاری نوین در 570 هکتار از مزارع و باغات استان خبر داد و افزود: هفت پروژه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری به مساحت 276 هکتار به مرحله بهره‌برداری رسیده تا کشاورزان از منافع این طرح ها بهره‌مند شوند.

شهیدی‌فر با اشاره به اینکه سه پروژه تجهیز و برقدار کردن چاه و ایستگاه پمپاژ آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: دو هزار و 85 متر انتقال آب با لوله در مزارع کشاورزی استان انجام و آماده بهره برداری خواهد بود.

وی از مدرن سازی دو کارخانه شالیکوبی با ظرفیت پنج هزار و 120 تن در سال خبر داد و افزود: سالانه 13 هزار و 600 تن میوه و گوشت مرغ در 4 واحد بسته‌بندی و سورتینگ که آماده بهره برداری است، بسته بندی و درجه بندی می شود که این اقدام از هدررفت میوه و سایر محصولات کشاورزی در زمان تولید انبوه جلوگیری خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 72 هکتار از آببندان های استان مرمت و بازسازی شده است، افزود: یک هزار و 170 متر شن‌ریزی جاده بین مزارع، 4 متر پل بین مزارع و 35 کیلومتر رگلاژ جاده بین مزارع انجام شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

 

وی بیان کرد: 9 پروژه لاینینگ کانال های انتقال آب به طول دو هزار متر بهره‌برداری خواهد شد.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: هشت هکتار باغ در اراضی شیبدار استان احداث و سالانه 130 تن محصول در کارگاه عرقیات گیاهی که آماده افتتاح و بههر برداری است، فراوری شده و روانه بازار مصرف خواهد شد.

شهیدی فر اضافه کرد: 4 پروژه لایروبی قنات و کانال زهکش به طول 36 هزار و 500 متر در استان انجام شده و بهره برداری خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به طرح های گلخانه ای در استان هم اشاره کرد و گفت: 14 پروژه گلخانه سبزی و صیفی و پرورش گل های شاخه بریده و زینتی به مساحت 33 هزار مترمربع در هفته دولت امسال آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی بیان کرد: امسال به دلیل محدودیت های کرونایی و اوج گیری شیوع کروناویروس در استان، افتتاح پروژه ها را به صورت حضوری نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید