Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاوزی نکا خبر داد:

مبارزه با عوامل خسارتزا در 1300 هکتار از مزارع سویا نکا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نکا از مبارزه با عوامل خسارتزا در یک هزار و 345 هکتار از مزارع سویا این شهرستان خبر داد.

مبارزه با عوامل خسارتزا در 1300 هکتار از مزارع سویا نکا

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید شبر موسوی با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 272 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان نکا زیر کشت سویا بهاره رفت، گفت: 43 هزار و 845 کیلوگرم بذر از ارقام کتول، آرین، تپور، ساری و کاسپین بین کشاورزان سویاکار این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاوزی شهرستان نکا ادامه داد: 570 هکتار از مزارع سویا این شهرستان به صورت قراردادی و 702 هکتار به صورت خود مصرفی کشت شد.

وی از مبارزه با عوامل خسارتزا در بیش از یک هزار و 345 هکتار از مزارع سویا این شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون مبارزه با عوامل خسارتزا با استفاده از علف کش پیش رویشی در 326 هکتار و علف کش های پس رویش و نازک برگ در 197 هکتار و علف کش پهن برگ در 112 هکتار، مبارزه زراعی مکانیکی در 650 هکتار و با آفات در 60 هکتار از مزارع سویای این شهرستان صورت گرفت.

موسوی بر مبارزه با آفات و بیماری های سویا و لزوم توجه کشاورزان سویا کار به توصیه های فنی و کارشناسان مروج پهنه در راستای افزایش عملکرد محصول و مصرف بهینه سموم کشاورزی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که آفات و بیماری های محصولات کشاورزی پس از مشاهده به صورت صحیح کنترل شوند، باعث افزایش عملکرد محصول می شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید