Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل اعلام کرد:

کشت 105 هکتاری سورگوم در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از کشت سورگوم در 105 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

کشت 105 هکتاری سورگوم در آمل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی با بیان اینکه محصول سورگوم به خاطر مقاومت زیاد در مقابل خشکسالی و نیاز کمتر به آب به شتر گیاهان زراعی معروف است، گفت: گیاه سورگوم جایگزین خوبی برای ذرت علوفه ای است و هر 10 روز یکبار نیاز به آب دارد و 3 بار در هر کشت قابل برداشت است.

وی افزود: سورگوم یک گیاه تابستانه است و در هر هکتار بین 15 تا 20 کیلوگرم بذر نیاز دارد. زمانی که دانه سورگوم می‌رسد و آماده برداشت می‌شود، ساقه و برگ این گیاه هنوز سبز و آبدار است که با توجه به کمبود علوفه در ایران از آن‌ها می‌توان به عنوان علوفه استفاده کرد.

این مقام مسوول ادامه داد: از دانه های سورگوم برای غذای انسان و خوراک دام استفاده می شود و قدرت تحمل سورگوم به گرما بیشتر از سایر غلات است و اهمیت اقتصادی سورگوم به لحاظ تغذیه انسان و حیوانات و تهیه علوفه سبز و سیلو است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل اظهار کرد: برای کم شدن خطر مسمومیت دام نبایستی از علوفه تازه استفاده کرد، وقتی ارتفاع ساقه سورگوم از 50 سانتی متر به طرف 100 سانتی متر حرکت می کند میزان این ماده سمی کاهش پیدا کرده و در سیلو نیز از بین می رود.

وی در پایان با اشاره به تولید 3 هزار و 600 تن سورگوم در 105 هکتار اراضی زراعی این شهرستان، گفت: پیش بینی می شود در مجموع از 150 هکتار مزارع ذرت علوفه ای و سورگوم این شهرستان، 6 هزار و 600 تن علوفه برداشت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید