Iranian Agriculture News Agency

هویت دار شدن 155 هزار راس دام در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به ضرورت هویت دار کردن دام برای دریافت نهاده، گفت: 155 هزار و 966 راس دام در ساری پلاک کوبی شدند.

هویت دار شدن 155 هزار راس دام در ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران،  رضا پورفلاح با اشاره به اینکه رهگیری دام و فراورده های دامی از مهم ترین اهداف طرح پلاک کوبی دام در کشور است، اظهار کرد: هویت دار کردن دام ها در راستای منافع دامداران بوده و ارائه هرگونه خدمات حمایتی، دامپزشکی، تسهیلاتی و تامین نهاده های دامی منوط به اجرای این طرح خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه پلاک های لازم برای اجرای این طرح در شهرستان موجود است، تصریح کرد: با هماهنگی اتحادیه دامداران و نظارت مدیریت جهاد کشاورزی فرآیند پلاک کوبی دام های شهرستان توسط کارشناسان خدمات بیمه ای و دامپزشکی و مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی انجام می شود.

پورفلاح هدف از اجرای این طرح را، دستیابی به آمار واقعی دام در کشور عنوان کرد و افزود: با دستیابی به آمار واقعی دام، برنامه ریزی لازم برای تامین و توزیع نهاده های دامی، ارائه خدمات مناسب دامپزشکی، افزایش بهره وری در واحدها ی دامداری، ایجاد واحدهای تبدیلی و بسته بندی فرآورده های دامی، ایجاد و توسعه واحدهای دامی در سطح خرد و کلان به درستی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 155 هزار و 966 راس دام در این شهرستان پلاک کوبی شد و مابقی نیز با جدیت در حال اجرا است، افزود: 26 هزار و 165 راس گاو، 125 هزار راس گوسفند و چهار هزار و 741 راس بز در ساری هویت کوبی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری خاطرنشان کرد: شهرستان ساری دارای یک هزار و 126 واحد دامداری صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی به ظرفیت 54 هزار راس است که در طول سال، 50 هزار تن شیر و 6 هزار و 258 تن گوشت قرمز تولید می کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید