Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد:

هویت دار شدن 50 هزار رأس دام در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: تاکنون 50 هزار راس دام سنگین و سبک در این شهرستان پلاک کوبی و هویت دار شدند.

هویت دار شدن 50 هزار رأس دام در جویبار
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا سعیدی با بیان این که با هدف مقابله با قاچاق و نظارت بر نقل و انتقال دام، طرح هویت گذاری دام از سال 98 در شهرستان جویبار آغاز شد، گفت: تاکنون 50 هزار راس دام سنگین و سبک در این شهرستان پلاک کوبی و در سامانه جامع هویت دار شدند.

وی با اشاره به اینکه هویت گذاری برای تمامی دام ها اجباری است و با کسانی که نسبت به پلاک کوبی دام ها کوتاهی کنند بر اساس قانون برخورد می شود، تصریح کرد: بدون نصب پلاک، هرگونه جابجایی و خرید و فروش دام، قاچاق محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار یادآور شد: پلاک کوبی دام های جویبار در جهت کوتاه کردن دست افراد سودجو و فرصت طلبی است که با واردات غیرمجاز دام و صادرات آن به دنبال سودهای کلان هستند.

وی با اشاره به اینکه برای بیمه کردن دام نیز باید طرح هویت گذاری دام ها انجام شود، تاکید کرد: طبق قانون شماره گذاری دام ها بر عهده جهاد کشاورزی است.

سعیدی ردیابی دام، مالکیت دام، جلوگیری از قاچاق دام، بهبود مدیریت گله، کنترل سلامت دام و غذای انسان، امنیت سرمایه گذاری، بیمه دام و محصولات دامی، رعایت حقوق حیوانات و مطالعات علمی و تحقیقاتی و توسعه عملیات اصلاح نژاد را از مهم ترین دلایل و ضرورت هویت گذاری دام ها بیان کرد و افزود: این طرح تا پایان پلاک گذاری تمامی دام های شهرستان جویبار ادامه خواهد داشت

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید