Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل:

3700 هکتار باغ در اراضی شیبدار آمل احداث شد

مدیر جهاد کشاورزی آمل از احداث باغ در سه هزار و 700 هکتار اراضی شیب دار این شهرستان تاکنون خبر داد.

3700 هکتار باغ در اراضی شیبدار آمل احداث شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران،  سید حسین اسلامی با اشاره به اینکه اراضی شیب دار شهرستان آمل برای توسعه باغ مستعد است، گفت: امسال با همکاری سازمان جهاد کشاورزی مازندران 20 هکتار باغ سیاه ریشه در اراضی شیب دار روستای زیار این شهرستان احداث شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه، سطح زیر کشت باغ در اراضی شیب دار این شهرستان به 3 هزار و 700 هکتار رسید، افزود: در آمل زمین های مناسبی وجود دارد و به توسعه باغات و اراضی شیب دار برای بهره وری از زمین های مورد نیاز حمایت می شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل بیان کرد: برای گذر از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی دانش بنیان، کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف بخش کشاورزی در این شهرستان برگزار و بر اساس زمان بندی، آخرین یافته های تحقیقاتی وارد عرصه تولید می شود.

این مسوول با اظهار اینکه حمایت از تولید و عرضه محصولات تولیدی برای صادرات باید صورت گیرد، تصریح کرد: افزایش تولیدات شاخص به ویژه در بخش گل و گیاه، مرکبات و گیاهان دارویی ضمن کمک به توان اقتصادی خانوارها، زمینه عرضه محصولات کشاورزی را نیز فراهم می کند.

وی گفت: از محل اعتبارات ملی و استانی شهرستان آمل در سال گذشته در 8 هکتار اراضی شیبدار این شهرستان 3 هزار اصله گونه های انار، ازگیل، سیب، گلابی، فندق، به و گل محمدی کشت شد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید