Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر پیش بینی کرد؛

تولید 7500 تنی گیلاس در نوشهر/ ارزش اقتصادی 1800 میلیاردی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نوشهر از پیش بینی تولید 7 هزار و 560 تن گیلاس به ارزش اقتصادی یک هزار و 890 میلیارد ریال در باغات سیاه ریشه این شهرستان خبر داد.

تولید 7500 تنی گیلاس در نوشهر/ ارزش اقتصادی 1800 میلیاردی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مرادعلی تیر با اشاره به مناسب بودن شرایط آب و هوا برای تولید گیلاس در اراضی کشاورزی بخش کجور شهرستان نوشهر، اظهار داشت: با توجه به تامین نیاز سرمایی مناسب برای گل انگیزی در زمستان و دمای مناسب و مطلوب در هنگام شکوفایی گل، درختان گیلاس این منطقه تولید خوبی داشت و میزان تولید نسبت به سال گدشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه روستاهای ناصرآباد، سماء، دشت کجور بیشترین سطح زیر کشت گیلاس را دارد، افزود: جهاد کشاورزی در این روستاها به تناوب و طی چند سال، اقدام به ایجاد و احداث کانال آب کشاورزی برای افزایش انگیزه کشاورزان و باغداران در راستای کشت درختان سیاه ریشه به ویژه در اراضی شیبدار کرده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر تصریح کرد: در حال حاضر 630 هکتار اراضی بخش کجور توسط 500 بهره بردار به ویژه در روستای ناصرآباد زیر کشت درخت گیلاس از ارقام اقتصادی سیاه و تکدانه مشهد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بطور میانگین در هر هکتار 16 تن گیلاس با متوسط قیمت هر کیلو 250 هزار ریال از باغداران خریداری می شود، از پیش بینی تولید 7 هزار و 560 تن گیلاس به ارزش اقتصادی یک هزار و 890 میلیارد ریال در باغات سیاه ریشه این شهرستان خبر داد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید