Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه اعلام کرد:

احداث کارخانه بسته بندی و تولید فرآورده های انجیر در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه از احداث اولین کارخانه بسته بندی و تولید فراورده های انجیر در شهرک صنعتی تیله نو این شهرستان خبر داد.

احداث کارخانه بسته بندی و تولید فرآورده های انجیر در گلوگاه

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مهدی باباجانی از احداث اولین کارخانه بسته بندی و تولید فرآورده های انجیر در شهرستان گلوگاه خبر داد و گفت: این کارخانه با اعتبار 24 میلیارد و 600 میلیون  ریال از محل  اعتبارات سامانه سیتا در حال احداث است.

وی افزود: باتوجه به سطح زیر کشت بالای محصول انجیر  در این شهرستان و عدم وجود کارخانجات فراوری و بسته بندی  از ماندگاری محصول بعد از برداشت کاسته می شود که احداث این نوع کارخانجات باعث افزایش سطح زیر کشت محصول و  رونق تولید و ماندگاری محصول  می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با بیان اینکه شرقی ترین شهر مازندران بعنوان مهد مرغوبترین انجیر کشور نام گرفته است، تصریح کرد: تولید این محصول، نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال مردم این شهرستان دارد.

این مسؤول اظهار کرد: انجیر یکی از خوشمزه‌ ترین میوه‌های تابستانی است که از دیرباز بین مردم دنیا و ایران طرفداران زیادی داشته و با خواص دارویی فراوان، خوراکی‌ های خوش‌طعمی مانند بستنی، مربا و انواع دسر از آن تهیه می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید