Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد:

کانون یابی ملخ در 800 هکتار مراتع لاریجان آمل/ مبارزه 200 هکتاری

مدیر جهاد کشاورزی آمل از کانون یابی و آغاز مبارزه شیمیایی با آفت ملخ در 800 هکتار مراتع لاریجان این شهرستان خبر داد.

کانون یابی ملخ در 800 هکتار مراتع لاریجان آمل/ مبارزه 200 هکتاری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی با اشاره به شناسایی مناطق آلوده به آفت ملخ و آغاز مبارزه شیمیایی با این آفت در شهرستان آمل، اظهار کرد: مناطق کانون‌یابی در مراتع کوهستانی روستاهای ناندل، میانده و حاجی دلاوایرا، نوا، آب اسک و زیار قرار دارند.

وی افزود: در این نقاط حدود 800 هکتار مراتع دچار آفت ملخ شدند که توسط کارشناسان جهاد کشاورزی طی 10 روز حضور و نظارت شناسایی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه مناطق شناسایی شده به عنوان کانون آفت ملخ برای مبارزه شیمیایی در دستور کار قرار گرفتتد، افزود: تاکنون 200 هکتار مراتع لاریجان مبارزه شیمیایی شد و مابقی با تلاش، همکاری و تعامل شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها انجام می شود.

وی در خاتمه بر لزوم رعایت مسایل بهداشتی و زیست محیطی در مناطق آلوده به ملخ تاکید کرد و گفت: کشاورزان و دامدارن از تردد و تعلیف دام در محل های تحت سمپاشی و مبارزه بدون هماهنگی با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز جهاد کشاورزی لاریجان خودداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل در پایان تصریح کرد: درصورتی که آفت ملخ به موقع کنترل نشود، خسارت سنگینی به مزارع، محصولات و مراتع وارد می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید