Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

برداشت هلو در میاندورود آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود با اشاره به نخستین برداشت هلو در باغ‌های این شهرستان، گفت: پیش بینی می شود 71 هزار تن هلو و شلیل در این شهرستان تولید شود.

برداشت هلو در میاندورود آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی از نخستین برداشت هلو در بخش گهرباران شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: سطح باغ‌های هلو و شلیل این شهرستان سه هزار و 450 هکتار است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 71 هزار تن هلو و شلیل در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود که چیزی حدود 25 درصد تولید هلو و شلیل استان است.

علوی بیان کرد: شهرستان میاندورود ارقام مختلف هلو زودرس، میان رس و دیررس کشت و به تدریج برداشت و از اردیبهشت تا ابتدای مهر به بازار مصرف روانه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه رعایت برخی نکات کلیدی در زمان برداشت هلو و شلیل، متضمن کاهش ضایعات است، گفت: وجود کارگران ماهر، برداشت مناسب میوه از درخت را تضمین می کند، در موقع برداشت میوه ها به منظور جلوگیری از ایجاد زخم در سطح پوست میوه، کارگران باید دارای ناخن های کوتاه بوده و از دستکش استفاده کنند و از مخلوط کردن میوه هایی که قبل از برداشت روی خاک افتادند با میوه های تازه چیده شده خودداری و این میوه ها باید به طور جداگانه جمع آوری و مصرف شود و از ورود آن‌ها به انبار جلوگیری شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید