Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه:

12 گلخانه کوچک مقیاس در سوادکوه احداث شد

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه از احداث ۱۲ گلخانه کوچک مقیاس از طریق پنجره واحد در این شهرستان خبر داد.

12 گلخانه کوچک مقیاس در سوادکوه احداث شد
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حمیدرضا شهابیان گفت: نیاز به سرمایه گذاری با حجم اندک و اعطای تسهیلات کم بهره در احداث گلخانه کوچک مقیاس می تواند در اشتغالزایی روستائیان سهم به سزایی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه افزود: در قالب اجرای گسترش تولید و اشتغالزایی و در سال مزین به جهش تولید تاکنون ۱۲ فقره مجوز احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع از طریق پنجره واحد جهاد کشاورزی این شهرستان صادر شد.

وی اظهار کرد: گلخانه های کوچک مقیاس ضمن اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی در روستاها و زمینه خوبی برای تولید محصولات زراعی مختلف است.

شهابیان بیان کرد: باتوجه به صدور ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و صدور مجوز گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس، واحدهای گلخانه‌ای با مساحت کمتر از ۳۰۰ مترمربع در داخل محدوده یا بافت روستا اجازه تأسیس و فعالیت دریافت می کنند.

به گفته وی با توجه به مزایای احداث گلخانه های کوچک مقیاس، تقاضا برای راه اندازی چنین گلخانه هایی در این شهرستان افزایش یافته و با استقبال خوبی مواجه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه گفت: برای صدور مجوز پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس باید امکان احداث در حوزه منطقه سکونت متقاضیان مقدور باشد و متقاضی به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد.

حمیدرضا شهابیان افزود: این نهاد با هدف عملیاتی کردن سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه احداث گلخانه های کوچک مقیاس، افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سالم سبزی و صیفی در تمام فصول، این طرح را اجرا کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید