Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل:

263 میلیون جوجه یکروزه در آمل تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی آمل از فعالیت 12 واحد جوجه کشی با ظرفیت 178 دستگاه جوجه کشی در این شهرستان خبر داد.

263 میلیون جوجه یکروزه در آمل تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی گفت: 12 واحد جوجه کشی فعال با 178 دستگاه جوجه کشی در شهرستان آمل، سالانه 263 میلیون و 520 هزار قطعه جوجه گوشتی یک روزه را در این شهرستان تولید می کنند.

وی با بیان اینکه سالانه 26 میلیون و 400 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های این شهرستان انجام می گیرد، تصریح کرد: اخذ مجوز جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی برای همهم مرغداران الزامی است و مرغداران موظف به مراجعه به تعاونی شهرستان، دریافت مجوز برای جوجه ریزی و ‌ثبت اطلاعات هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه برنامه ریزی و اطلاع رسانی و کنترل بیماری ها و کاهش تلفات از مزایای ثبت نام در سامانه جوجه ریزی است، گفت: شهرستان آمل با تولید سالانه 50 هزار تن گوشت سفید، 18 درصد تولید گوشت سفید استان را به اختصاص می دهد.

وی اظهار داشت: برای تولید و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در بازار، این شهرستان با داشتن 362 واحد مرغداری فعال با ظرفیت جوجه ریزی 5 میلیون و 576 هزار قطعه جوجه در هر دوره پرورش، توان تولید 10 هزار و 400 تن گوشت سفید و عرضه به بازار را دارد که با 5 بار جوجه ریزی در سال سالانه 52 هزار تن گوشت سفید تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل خاطرنشان کرد: کنترل و تنظیم جوجه ریزی و تولید مرغ، ایجاد نظم و ثبات در بازار و ساماندهی تولید، تعیین قیمت مناسب در طول سال و جلوگیری از ضرر و زیان مرغدار، یافتن بازار مناسب و مزیت نسبی برای توسعه صادرات، اقتصادی نمودن واحدهای تولید و افزایش درآمد مرغداران، استمرار تولید و توسعه پایدار در صنعت پرورش طیور، اصلاح ساختار تولید با برنامه ریزی و اطلاع رسانی و کنترل بیماری ها و کاهش تلفات از مزایای ثبت نام در سامانه جوجه ریزی است.

وی در پایان یاد آور شد: 10 درصد جوجه یک روزه تولیدی در این شهرستان و 90 درصد به شهرستان ها و استان های دیگر صادر می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید