Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم‌شهر خبر داد:

کشت مکانیزه برنج در 6 هزار هکتار شالیزار قائم شهر

فعالیت ۱۶ بانک نشا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: پیش بینی می شود امسال کشت مکانیزه برنج در این شهرستان با فعالیت 16 بانک نشا به 6 هزار هکتار برسد.

کشت مکانیزه برنج در 6 هزار هکتار شالیزار قائم شهر

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، علی درویش نیا با اشاره به انجام اولین نشاء مکانیزه برنج در 4 هزار مترمربع اراضی شالیزاری روستای دوک شهرستان قائم‌شهر، اظهار کرد: برنج محصول استراتژیک است و برای امنیت غذایی جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: جهاد کشاورزی در اجرای  منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی با استفاده از منابع موجود آب، خاک، نهاده ها و نیروی کارشناسی در توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی اقدامات خوب و تاثیر گذاری انجام داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان قائم شهر 8 هزار و 689 هکتار زمین شالیزاری دارد، تصریح کرد: بهره بردار بجز تولید نبایستی دغدغه ای داشته باشد و جهاد کشاورزی را همراه خود در مزارع بداند.

درویش نیا  ادامه داد: رویکرد توسعه کشت مکانیزه با هدف کاهش هزینه و افزایش عملکرد در واحد سطح و اقتصادی کردن تولید در دستور کار جهاد کشاورزی بوده و تمام تلاش همکاران برای فرهنگ سازی و گسترش مکانیزاسیون بکارگیری می شود.

وی تصریح کرد: برای افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون در مزارع و خروج ماشین های فرسوده کشاورزی در سال گذشته 40 میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری شماره 7 مکانیزاسیون کشاورزی به این شهرستان تخصیص و جذب شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر در پایان گفت: پیش بینی می شود امسال کشت مکانیزه برنج در این شهرستان با فعالیت 16 بانک نشا به 6 هزار هکتار برسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید