Iranian Agriculture News Agency

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

صادرات 87 میلیون دلاری محصولات کشاورزی مازندران

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: 10 ماهه امسال 135 هزار و 931 تن محصول کشاورزی با ارزش 87 میلیون و 786 هزار و 167 دلار از گمرکات مازندران صادر شد.

صادرات 87 میلیون دلاری محصولات کشاورزی مازندران
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، ابراهیم قربان‌نژاد با با بیان اینکه 10 ماهه امسال 135 هزار و 931 تن محصول کشاورزی با ارزش 87 میلیون و 786 هزار و 167 دلار از گمرکات مازندران صادر شد، گفت: در چند سال اخیر در زمینه صادرات محصول کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی به رصد و پایش نهاده‌های کشاورزی به ویژه نهاده‌های دامی اشاره کرد و افزود: نهاده هایی که در اختیار تولیدکنندگان مرغ و گوشت قرار می‌گیرد به این مدیریت اعلام می شود و رصد و پایش در این زمینه انجام می شود و شهرستان‌ها بازدیدهای میدانی انجام می‌دهند و هرگونه تخلف به بازرسی و تعزیرات حکومتی اعلام می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تا پایان دی ماه سه هزار و 704 مورد پایش میدانی از افرادی که از ارز دولتی استفاده کردند صورت گرفت که 149 مورد احتمال مغایرت وجود دارد و این پرونده ها در بازرسی بررسی می شوند.

این مسئول ادامه داد: در سامانه بازارگاه یک هزار و 320 مورد بررسی انجام شد که 119 مورد مغایرت در کسری بار و عدم تحویل نهاده بوده است و برای تشکیل پرونده به سازمان صمت معرفی شدند.

 

 

قربان‌نژاد درباره قاچاق کالا و ارزگفت: 10 ماهه امسال یک هزار و 599 مورد گشت محصولات میوه و تره بار، یک هزار و 172 مورد گشت دامپزشکی، سه هزار و 346 مورد گشت سموم و کشف کودهای خارج از شبکه و 221 مورد ایست بازرسی شیلات انجام شد که از بازدیدهای انجام شده 87 مورد به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

 

وی اظهار کرد: 10 ماهه امسال 8 هزار و 126 مورد گشت در بخش کشاورزی استان انجام شد.

 

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از قاچاق دام انجام شد، گفت: پلاک کوبی دام ها یکی از اقداماتی بود که با هماهنگی انجام شده با پلیس راهور برای خروج دام از استان مشکلی وجود نخواهد داشت و دام هایی که پلاک‌کوبی نشده به عنوان قاچاق محسوب می‌شود و از خروج آن جلوگیری خواهد شد.

 

 

این مسؤول اظهار کرد: به استناد ماه 18 قانون نظام جامع دامپروری کشور در راستای جرای تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از قاچاق دام و ارایه هرگونه سبوس و نهاده و خدماتی که به صورت یارانه ‌ای است باید کد یکتا و پلاک‌کوبی دام داشته باشد.

 

 

قربان‌نژاد اضافه کرد: 10 ماهه امسال 416 هزار و 350 راس سبک وسنگین در استان پلاک‌کوبی شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید