Iranian Agriculture News Agency

فعالیت 22 بانک نشا برنج در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از فعالیت 22 بانک نشا برنج در این شهرستان خبر داد

فعالیت 22 بانک نشا برنج در ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح با بیان اینکه 51 هزار و 500 کیلوگرم بذر گواهی شده برنج توسط کارگزاران خریداری و به شهرستان حمل شد، اظهار کرد: تاکنون 13 هزار و 100 کیلوگرم از این بذور بین بهره برداران توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: این شهرستان دارای 22 هزار و 508 هکتار شالیزار است که تاکنون چهار هزار و 630 هکتار شخم و شیار و 60 هکتار خزانه گیری شد.

این مسئول از فعالیت 22 بانک نشا برنج در این شهرستان خبر داد و افزود: بانک نشا برنج در صرفه جویی هزینه‌ های تهیه نشاء و تولید برنج، افزایش راندمان تولید در واحد سطح موثر است.

پورفلاح با تاکید بر اینکه بانک نشاء برنج در صرفه جویی هزینه‌ های تهیه نشا و تولید برنج و افزایش راندمان عملکرد در واحد سطح موثر است، تصریح کرد: بکارگیری متخصصان بخش کشاوزی برای تهیه و تولید نشاء سالم و عاری از آفت و بیماری و صرفه جویی در میزان بذر مصرفی در واحد سطح از مزایای بانک نشا است.

وی با تاکید بر اینکه بخش های مربوط به ماشین آلات و مراکز خدمات در ایام کشت برنج فعال تر باشند، گفت: مکانیزاسیون کشاورزی می تواند به جلوگیری از انتقال و گسترش ویروس کرونا کمک کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید