Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد:

زراعت چوب در 26 هکتار اراضی آمل/ توزیع 23 هزار نهال رایگان

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: برای اجرای طرح توسعه زراعت چوب در 26 هکتار اراضی این شهرستان، 23 هزار اصله نهال رایگان توزیع و نهال کاری شد.

زراعت چوب در 26 هکتار اراضی آمل/ توزیع 23 هزار نهال رایگان

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی اظهار کرد: به منظور تامین مواد اولیه واحدهای سلولزی، نئوپان و صنایع چوب و کاغذ استان و صیانت از جنگل و جلوگیری از خروج ارز از کشور برای واردات چوب و حفظ محیط زیست و حفظ خاک و اشتغال و درآمدزایی مردم، توسعه زراعت چوب ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه زراعت چوب در ۴ تا ۵ سال به ثمر می‌رسد و کشاورزان می توانند با فروش آن سود خوبی داشته باشند، افزود: توسعه زراعت چوب به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های جهش تولید این شهرستان مصوب شد.

وی تصریح کرد: همسو با اجرای قانون پنج ساله ششم توسعه و نیز طرح توقف بهره برداری از جنگل های شمال، دولت مکلف شد به منظور اشتغالزایی، تامین چوب صنایع چوبی و حفظ جنگل ها، طرح زراعت چوب را اجرا کند که تفاهم نامه 44 هکتار آن در این شهرستان امضا شد.

اسلامی بیان کرد: برای اجرای طرح توسعه زراعت چوب در 26 هکتار اراضی این شهرستان، 23 هزار اصله نهال رایگان توزیع و نهال کاری شد.

این مسئول تصریح کرد: اهمیت این طرح پس از محدودیت‌های بهره برداری چوب از جنگل‌های شمال کشور در قالب طرح تنفس جنگل با هدف تامین نیاز چوب صنایع داخلی، یکی از اساسی‌ترین موارد پیش شرط اجرای طرح در یک دوره ۱۰ ساله است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل در پایان با توجه به زمان مناسب برای کاشت نهال در این ایام، از متقاضیان این طرح خواست با مراجعه به دبیرخانه این طرح (جهاد کشاورزی) یا منابع طبیعی نسبت به کاشت نهال اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید