Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

پایش 163 فروشگاه سموم در ساری/ معرفی 13 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 163 فروشگاه سموم نباتی در این شهرستان مورد رصد و پایش قرار گرفت که 13 پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

پایش 163 فروشگاه سموم در ساری/ معرفی 13 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، گفت: به‎منظور پایش واحدهای فروش سموم نباتی،‌ بازدید مشترکی با حضور نمایندگانی از فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری از فروشگاه های عرضه سموم نباتی این شهرستان انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به وجود 190 فروشگاه سموم در این شهرستان، افزود: دی ماه امسال 11 فروشگاه در این شهرستان رصد شدند.

این مسئول هدف از این بازدیدها را پایش و جلوگیری از توزیع سموم غیرمجاز، حذفی، تاریخ گذشته و گرانفروشی اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 163 واحد فروش و عرضه سموم، کود و آفت کش ها در سطح شهر مورد پایش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است، ادامه داد: در این پایش ها، به سه واحد تذکرات شفاهی مانند لزوم حضور مسوول فنی، رعایت نکات بهداشتی، نصب پروانه فروش در معرض دید و تمدید پروانه کسب داده شد و 13 واحد نیز به دلیل احتکار، گرانفروشی، عدم نصب اتیکت قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و فروش سموم تاریخ گذشته و غیرمجاز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

پورفلاح با بیان اینکه باید کودهای شیمیایی را با قیمت مصوب عرضه کنند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد، تصریح کرد: هرگونه توصیه فنی به کشاورزان باید از سوی کلینیک های گیاهپزشکی باشد و حضور متخصص گیاهپزشک در آن الزامی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید