Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران خبر داد:

پرداخت تسهیلات 88 میلیارد تومانی به کشاورزان مازندرانی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: امسال ۸۸ میلیارد و ۳۶۹ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مکانیزاسیون به بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات 88 میلیارد تومانی به کشاورزان مازندرانی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: امسال ۸۸ میلیارد و ۳۶۹ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مکانیزاسیون به بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

حسن خیریانپور افزود: با این تسهیلات یکهزار و ۳۳۶ دستگاه ماشین آلات کشاورزی در سال جهش تولید در اختیار کشاورزان این استان قرار گرفته است.

وی سود این تسهیلات را ۱۵ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با این تسهیلات تراکتور، کمباین و دستگاه نشاکار برای بخش کشاورزی استان خریداری شده است.

معاون استاندار مازندران اضافه کرد: با خرید این تجهیزات سطح زیر کشت مکانیزه برنج از ۵۵ هزار هکتار در سال ۹۸ به حدود ۱۰۰ هزار هکتار در سال جاری افزایش یافت.

بنا بر آمار، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی مازندران از ۱.۶۲ اسب بخار در هکتار سال ۹۲ به ۲.۹۹ اسب بخار در هکتار در سال ۹۹ رسید.

مهم ترین بخش توسعه ای کشاورزی استان طی هفت سال اخیر توسعه مکانیزاسیون در برداشت برنج و گندم بود به گونه ای که برداشت مکانیزه این ۲ محصول مهم و استراتژیک از سطح  ۱۴۹ هزار و ۶۳۸ هکتار سال ۱۳۹۲ به ۲۵۵ هزار و ۶۸۰ هکتار در سال جاری افزایش یافت و همچنین کشت مکانیزه برنج و گندم از ۴۷ هزار و ۴۸۰ هکتار به ۱۱۹ هزار و ۸۸۷ هکتار در سال ۹۹ رسیده است.

مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که طبق آمار رسمی هر ساله به طور متوسط ۲۱۵ هزار هکتار آن زیر کشت برنج و ۶۰ هزار هکتار زیر کشت گندم می رود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید