Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد:

قلع و قمع ۲۳ تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از قلع و قمع ۲۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

قلع و قمع ۲۳ تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمد هادی زاده اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی زراعی و باغ ها و برابر دستور دادستانی، با حضور نمایندگان دادستان، نیروی انتظامی و اکیپ گشت 131 مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، 23 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین های کشاورزی روستاهای ملاکلا و زنگی کلای هرازپی از توابع بخش سرخ رود این شهرستان قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ادامه داد: با اجرای این احکام، ۲۰ مورد تفکیک اراضی و سه مورد بنای احداثی نیمه کاره مشتمل بر 6 هزار مترمربع از زمین های کشاورزی این شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

هادی زاده با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی با کسانی که امنیت غذایی مردم را تهدید کنند، هیچ تعارفی نداشته و با آنان برخورد قانونی خواهد شد، خاطرنشان کرد: مالکین اراضی زراعی و باغی باید قبل از هرگونه تغییر کاربری زمین های خود، برای دریافت مشاوره و مجوزهای قانونی لازم به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به اجرای ماده 3 و تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی در محمودآباد، گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر این مدیریت از طریق سامانه ۱۳۱ و با دستور مرجع قضائی این شهرستان، تغییر کاربری و بنای غیرمجاز قلع و قمع و اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه و تقویت کشاورزی می‌تواند به عنوان فعالیت‌های اقتصادی نقش موثری در ارتقاء درآمد و تحقق اهداف توسعه کشاورزی پایدار داشته باشد، از مالکین اراضی زراعی و باغی خواست از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی خود اجتناب کنند و برای مشاوره و مجوز به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید