Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی جویبار پیش بینی کرد؛

تولید 110 هزار تنی مرکبات در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: پیش بینی می شود امسال 110 هزار تن محصول از باغ های مرکبات این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

تولید 110 هزار تنی مرکبات در جویبار

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا سعیدی با بیان اینکه سال گذشته 90 هزار تن مرکبات از باغ های شهرستان جویبار برداشت شد، گفت: برداشت مرکبات از 5 هزار و 100 هکتار باغات مرکبات این شهرستان طی ماه های جاری آغاز شد.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال 110 هزار تن محصول از باغ های مرکبات این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار تصریح کرد: کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه داشته و نسبت به اجرای عملیات مبارزه با آفات و بیماری های درختان خود اقدام کنند تا سال آینده نیز شاهد افزایش تولید محصول در این حوزه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان کشوری و استانی نیز نسبت به اختصاص یک غرفه در میادین میوه و تره بار به کشاورزان اقدام کنند تا این افراد اقدام به فروش محصولات خود کنند و دست واسطه ها و دلالان در این بخش کوتاه شود.

وی محصول مرکبات جویبار را با کیفیت اعلام و تصریح کرد: مرکبات این شهرستان بازار پسندی خوبی در داخل و خارج از کشور دارند.

سعیدی اظهار کرد: همزمان با آغاز برداشت مرکبات ۲ هزار نیروی کار در باغ های مرکبات این منطقه مشغول به کار شدند.

وی افزود: این شهرستان به دلیل شرایط محیطی مناسب از قطب های کشاورزی و صنعتی استان به شمار می رود و تولید محصولات کشاورزی این منطقه زمینه اشتغال افراد جویای کار را فراهم می کند.

این مقام مسوول بیان کرد: پیش بینی می شود 25 هزار تن ذخیره سازی مرکبات برای توزیع در بازار شب عید از طریق شرکت روماک گستر انجام شود.

وی در پایان خواستار راه اندازی گلخانه در بخش گیلخواران شد و گفت: ایجاد گلخانه در این منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی موجود اقدامی سودآور است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید