Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود:

580 هکتار جو در میاندورود کشت شد/ توزیع 18 تن بذر

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از کاشت جو در 587 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان تاکنون خبر داد.

580 هکتار جو در میاندورود کشت شد/ توزیع 18 تن بذر

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به آغاز کاشت جو در زمین‌های کشاورزی شهرستان میاندورد، گفت: برای حفظ امنیت غذایی، اشتغالزایی و توسعه پایدار در بخش کشاورزی، تاکنون 587 هکتار جو در زمین های کشاورزی شهرستان میاندورود کشت شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 18 تن بذر گواهی شده رقم "صحرا" بین کشاورزان توزیع شد که انتخاب این رقم به دلیل زودرس و مقاوم بودن به بیماری و عملکرد بالای آن است، افزود: پیش بینی می شود 650 هکتار جو در زمین های کشاورزی این شهرستان کشت شود.

علوی اظهار کرد: یکی از غلاتی که اغلب در برنامه غذایی دام و طیور از آن ها استفاده می شود، جو است که علاوه بر هضم سریع و آسانی که در دستگاه گوارشی دام دارد، می تواند خواص بسیاری را به همراه داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود تصریح کرد: اگر جو در جیره غذایی و خوراک دام و طیور قرار گیرد، می تواند سبب خوش طعم شدن و خوش عطر شدن گوشت و شیر تولیدی دام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود بیان کرد: با توجه به فرارسیدن زمان کاشت جو، بستر سازی مناسب، ایجاد زهکش در زمین های آبگیر، رعایت دقیق زمان کاشت و میزان تراکم بذر در واحد سطح برای کاشت جو از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید