Iranian Agriculture News Agency

980 تن گوشت قرمز در میاندورود تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از تولید 980 تن گوشت قرمز در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

980 تن گوشت قرمز در میاندورود تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 980 تن گوشت قرمز در واحدهای دامداری شهرستان میاندورود تولید شد.

وی به نقش کارشناسان در واحدهای پرواری و دامداری این شهرستان اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی کارشناسان این مدیریت و آشنا کردن دامداران و تولیدکنندگان به مسائل علمی پرواربندی بره و گوساله در واحدهای پرواربندی، سبب کاهش هزینه تولید و افزایش بازده اقتصادی و سودآوری در جامعه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه گوشت منبع عالی پروتئین است و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم را که بدن ما برای رشد به آن ها نیاز دارد، تامین می کند، تصریح کرد: گوشت گوساله و گاو و گوشت گوسفند، یک منبع غنی از آهن است و برای جلوگیری از بیماری کم خونی مهم و مصرف آن یک یا دو بار در هفته می تواند به یک رژیم غذایی سالم، مخصوصا برای کودکان نوپا و زنان در سن باروری باشد.

علوی برخی از ویژگی های گوشت سالم را شامل بدون بوی بد ترشیدگی و غیرطبیعی، عاری از لکه‌های غیرطبیعی و اثر ضربه یا خون‌مردگی، بدون بوی بد در هنگام پختن یا خوردن گوشت، دارای ظاهر و رنگ طبیعی، حمل و نقل آن با وسایل نقلیه دارای سردخانه و عدم شل شدن بیش از اندازه و چسبندگی برشمرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید