Iranian Agriculture News Agency

مدیر طیور جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

توان صادراتی 440 میلیون جوجه یکروزه و 300 هزارتن مرغ در مازندران

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته 137 میلیون قطعه جوجه در استان تولید شد که توان تولید 440 میلیون قطعه مازاد جوجه یکروزه داریم که باید نسبت به صادرات آن اقدام شود.

توان صادراتی 440 میلیون جوجه یکروزه و 300 هزارتن مرغ در مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمدعلی یدالهی به سیاست‌هایی که برای صنعت طیور برنامه‌ریزی شد اشاره کرد و افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای طیور استان باعث شد مرغداران از ظرفیت‌های اسمی واحدهای خود نهایت استفاده را داشته باشند تا تولید را افزایش دهند.

وی ادامه داد: اعطای تسهیلات بانکی در قالب اصلاح ساختار و سرمایه در گردش است که جزو سیاست‌های صنعت طیور است و برای این موارد برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: واگذاری امور تصدی‌گری به تشکل‌های صنعت طیور یکی از مواردی است که در این استان اجرایی شده است و با اجرایی شدن سامانه‌ مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) که مرتبط با صنعت طیور است، تنظیم بازار و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و رصد تولید در حلقه‌ها و ساماندهی واحدهای غیرمجاز براحتی انجام می شود.

یدالهی با بیان اینکه این سامانه به شفافیت تولید جوجه یکروزه کمک می‌کند و اتصال بین بهره‌برداران صنعت طیور است، ادامه داد: طرح کاهش سن و وزن کشتار در این سامانه کمک کننده است تا طرح ملی کاهش سن کشتار اجرایی شود چراکه پارامترهایی که در این سامانه مشاهده می‌شود مربوط به درصد تلفات، وزن مرغ تولیدی، شروع دوره جوجه‌ریزی و طول دوره پرورش است که کمک می‌کند مدیریت کاهش سن و وزن کشتار در راستای استانداردسازی محصول انجام شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت طیور یک صنعت بهم‌تنیده‌ است، گفت: در صنعت طیور به دنبال تولید صادرات محور هستیم و به همین منظور 220 واحد مرغ مادر به ظرفیت 6 میلیون و 300 هزار قطعه در استان وجود دارد که 70 درصد این ظرفیت در گردونه تولید قرار دارد و می‌‌تواند سالانه 573 میلیون قطعه جوجه یکروزه تولید کند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سال گذشته 137 میلیون قطعه جوجه در استان تولید شد که توان تولید 440 میلیون قطعه مازاد جوجه یکروزه داریم که باید نسبت به صادرات آن اقدام شود.

این مسؤول اضافه کرد: با توجه به ظرفیت 39.5 میلیون قطعه‌ای که به عنوان ظرفیت اسمی در صنعت طیور است اگر از این ظرفیت به صورت کامل استفاده شود توان تولید 400 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ داریم که 300 هزار تن آن مازاد تولید است و می‌توان شرایط را برای صادرات به خارج از کشور آماده کرد.

 
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید