Iranian Agriculture News Agency

افزایش 20 درصدی کلنی‌های زنبور عسل در سوادکوه‌شمالی/تولید 557 تنی عسل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی از افزایش 20 درصدی کلنی‌های زنبور عسل و تولید 557 تن عسل در این شهرستان خبر داد.

افزایش 20 درصدی کلنی‌های زنبور عسل در سوادکوه‌شمالی/تولید 557 تنی عسل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران،  قاسم حکمت‌شعار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی، گفت:  امسال 557 تن‌ عسل در 68 هزار کلنی زنبور‌ عسل  شهرستان سوادکوه شمالی تولید شد که این تعداد کلنی نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی با اشاره به میانگین تولید سالانه بیش از 550 تن عسل با کیفیت در سوادکوه‌شمالی گفت: تعداد کلنی‌های تولید عسل در سال جاری 68 هزار و 116کلنی با میانگین تولید 8.18 کیلوگرم می‌باشد که با افزایش 12.5 درصدی نسبت به سال گذشته تعداد 703 بهره‌بردار به صورت مستقیم در بخش زنبورداری این شهرستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به سرشماری از زنبورستان‌ها در سال جاری، گفت: مدیریت ساماندهی و بروز رسانی آمار کلنی‌های مدرن و سنتی، آمارگیری تعداد کندوها، صدور دفترچه زنبور‌داری، پرداخت تسهیلات بانکی، دستیابی به میزان تولید و شاغلین این بخش به صورت مستقم و غیرمستقیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

حکمت‌شعار افزود: عسل یک محصول غذایی مفید و پر ارزش است که از قرن‌ها پیش به عنوان عالی‌ترین و مقوی‌ترین غذا‌ها شناخته شده و به خاطر ویژگی‌های شفابخش خود به عنوان دارو نیز استفاده می‌شود و فرآورده‌های وابسته‌ مانند گرده، ژل رویال، موم و بره‌موم نیز توسط پرورش‌دهندگان زنبورعسل در این شهرستان، تولید و عرضه می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که عسل و محصولات جانبی تولید‌شده از عسل این شهرستان به شهرها و استان‌های همجوار ارسال می‌شود گفت: پرورش زنبورعسل می‌تواند نقش مهمی را در حفظ کشاورزی پایدار و سودمند با حداقل اختلال در محیط زیست دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید