Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

ردیابی مگس میوه در 72 هزار هکتار از باغ های مازندران/ شکار 64 هزار مگس

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 71 هزار و 652 هکتار از باغ های مازندران در نیمه اول امسال خبر داد.

ردیابی مگس میوه در 72 هزار هکتار از باغ های مازندران/ شکار 64 هزار مگس

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عبدالرحمن زاغی اظهار کرد: به منظور پیشگیری و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغ های سیاه ریشه و مرکبات، نیمه اول امسال مگس میوه در 71 هزار و 652 هکتار از باغ های سیاه ریشه و مرکبات استان مازندران ردیابی شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت 195 ایستگاه پیش آگاهی در استان، افزود: برای مبارزه با این آفت از 240 تله فرمونی، 170 عدد سراتراپ و 150 عدد سراتینکس استفاده و  64 هزار و 453 مگس شکار شد.

وی ادامه داد: مبارزه با این آفت نیز به صورت کاور اسپری، طعمه پاشی و شکار انبوه در 6 هزار و 542 هکتار از باغ های استان انجام شد.

زاغی درباره اقدامات اطلاع رسانی برای پیشگیری، کنترل و مبارزه با این آفت گفت: نیمه اول امسال، 6 هزار و 801 مورد بازدید میدانی و 124 جلسه کمیته فنی برگزار و 3 هزار و 469 اطلاعیه ترویجی و 831 نسخه بروشور توزیع، 686 مورد بنر نصب، 43 هزار و 555 پیامک ترویجی ارسال و برای 10 هزار و 602 نفر آموزش مجازی برگزار و 20 فیلم تهیه شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران پخش 15 برنامه زنده تلویزیونی، 18 مصاحبه رایویی و خبری، تهیه 8 فیلم و برگزاری جلسات ستاد گیاهپزشکی و کمیته پیش آگاهی استانی با محوریت مگس میوه مدیترانه ای، مکاتبه با نهادهای اداری زیر مجموعه استانداری در شهرستان ها، اخطار به شهرک ها، ویلاها، خانه سراها و فضای سبز شهری برای برداشت باقیمانده سردرختی، جمع آوری میوه های ریخته شده پای درختان و دفن در عمق 50 سانتیمتری زمین و اطلاع سانی به باغداران توسط مراکز جهاد کشاورزی، دهیاری ها و شوراهای اسلامی را از دیگر اقدامات اطلاع رسانی این مدیریت برای کنترل و مبارزه با این آفت برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید