Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه خبر داد:

کشت مخلوط تریتیکاله و کلزا در 57 هکتار از مزارع گلوگاه/ تولید 2500 تنی

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از اجرای طرح کشت مخلوط تریتیکاله و کلزا در 57 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

کشت مخلوط تریتیکاله و کلزا در 57 هکتار از مزارع گلوگاه/ تولید 2500 تنی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا قنبری گفت: به‌منظور تأمین علوفه دام، طرح کشت مخلوط تریتیکاله و کلزا در 57 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان گلوگاه اجرا شد.

وی با اشاره به میانگین عملکرد 45 تن در هکتار تریتیکاله، افزود: پیش بینی می شود دو هزار و 500 تن علوفه تر از این اراضی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه بیان کرد: تریتیکاله گیاهی است یکساله یا کمی بیشتر از یکسال و تیپ عمومی آن شبیه گندم است و در مقایسه با گندم از قابلیت رشد و مقاومت بیشتری برخوردار بوده و نسبت به شرایط آب و هوایی و زمین برای پهنه های نامناسب توصیه شده است.

وی تصریح کرد: تریتیکاله از طرفی واجد خصوصیات مطلوب چاودار از جمله رشد سریع و قابلیت تولید در اراضی فقیر و کم بازده بوده و از طرف دیگر دارای خصوصیات برتر کیفی و زراعی گندم است که به علت داشتن ظرفیت بالای تولید و تغذیه در تامین بخشی از نیاز علوفه ای کشور می تواند نقش مهمی ایفا کند.

این مقام مسوول گفت: مقاومت به شوری، کاهش مصرف آب نسبت به گندم، عملکرد بالاتر نسبت به جو و حتی گندم، کشت در زمین های سنگلاخی و با حاصلخیزی کم و همچنین سازگاری به دامنه وسیعی از اقلیم اعم از سرد و گرم از مزایای کشت تریتیکاله بوده که از قدرت رقابت اکولوژیک بیشتر با علف های هرز به دلیل رشد سریع تر برخوردار است و قوه نامیه بیشتر و قدرت استقرار بهتر و امکان استفاده دو منظوره به صورت مصرف دانه ای و علوفه ای از دیگر مزایای این نوع کشت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید