Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بابل خبر داد

مبارزه با مگس میوه در 13 هزار هکتار از باغ‌‌های بابل/ 9000 مگس شکار شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بابل از شناسایی و ردیابی آفت مگس میوه درباغ های این شهرستان خبر داد.

مبارزه با مگس میوه در 13 هزار هکتار از باغ‌‌های بابل/ 9000 مگس شکار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی‌گل‌زاده گفت: بانظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل، شناسایی، ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای که یکی از آفات مهم محصولات زراعی و باغی است در 12 هزار و 901 هکتار از باغ های این شهرستان انجام شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه سطح زیرکشت باغ های این شهرستان 24 هزار و 230 هکتار است، افزود: مبارزه غیرشیمیایی با شکار انبوه در 473 هکتار و طعمه پاشی در 172 هکتار از باغ های این شهرستان انجام شد.

علی‌گل‌زاده تجهیزات غیرشیمیایی مورد استفاده را شامل 33 لیتر پروتئین، سه هزار و 146 عدد کارت زرد، 102 عدد فرمون، 283 قرص سراتینکس، 16 لیتر سراتراپ و 93 عدد تله مکفیل عنوان کرد.

به گفته این مسوول با فعال سازی 35 ایستگاه در حوزه مراکز 9 گانه جهاد کشاورزی، با نصب 93 تله جلب کننده و فرمونی و سراتراپ، 9 هزار و 421 مگس میوه شکار شد.

وی بیان کرد: باغ سیاه ریشه عمدتا" مخلوط با مرکبات و در سطح محدود است و میوه های آفت زده پای درخت جمع آوری و در خاک دفن شد و از تله های دست ساز برای شکار انبوه استفاده شد.

سرپرست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل در خاتمه گفت: مکاتبه با نهادهای دولتی نظیر فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، شوراهای روستایی و شهرداری ها، فروشندگی های سموم، تشکل های خصوصی و تعاونی های باغداران برای بکارگیری تمامی ظرفیت های منطقه در امر اطلاع رسانی، همکاری و مشارکت در مبارزه با آفت مذکور انجام شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید