Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر پیش بینی کرد؛

کشت شبدر در 3000 هکتار از مزارع بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: پیش بینی می شود در صورت بارندگی کافی، سطح کشت شبدر در این شهرستان به 3 هزار هکتار افزایش یابد.

کشت شبدر در 3000 هکتار از مزارع بهشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، خلیل حقیقی اظهار کرد: در بین محصولاتی که بعد از برداشت برنج بعنوان کشت دوم در حوزه شهرستان بهشهر کشت می شود، شبدر بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این گیاه مهم و با ارزش علاوه بر تامین علوفه با کیفیت برای دام، در 6 ماهه دوم سال نقش مهمی در تناوب زراعی، بهبود کیفیت خاک و بالابردن حاصلخیزی خاک به صورت کود سبز با ایجاد پوشش گیاهی برای جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش ازت خاک و کاهش جمعیت آفت ساقه خوار برنج دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر بیان اینکه به منظور استفاده بهینه از اراضی شالیزاری بعد از برداشت برنج هر ساله بخشی از این اراضی بدلیل مزایایی که دارد، تحت کشت این زراعت مهم قرار می گیرد، گفت: تاکنون یک هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان زیر کشت شبدر برسیم رفت و تاکنون 45 تن بذر بین کشاورزان بهشهری توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه این زراعت بصورت مستقیم بدون عملیات خاکورزی در شالیزاری کشت می شود و نیاز به رطوبت مناسب در خاک برای جوانه زنی دارد، گفت: پیش بینی می شود در صورت بارندگی کافی در ماه جاری، سطح کشت شبدر در این شهرستان به 3 هزار هکتار افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید