Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر خبر داد

برداشت 180 تن کنجد در بهشهر/ زراعت کنجد مورد توجه قرار گیرد

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: پیش بینی می شود با میانگین عملکرد 900 تا 1000 کیلوگرم در هکتار، 180 تن دانه کنجد از مزارع این شهرستان استحصال شود.

برداشت 180 تن کنجد در بهشهر/ زراعت کنجد مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، خلیل حقیقی با بیان اینکه امسال 150 هکتار اراضی شهرستان بهشهر به زراعت کنجد اختصاص یافت، اظهار داشت: عمده کاشت این زراعت بعد از برداشت گندم، جو و کلزا بعنوان کشت دوم و بصورت مکانیزه در این منطقه کشت شد که درآمد اقتصادی مطلوبی برای کشاورزان به همراه داشت.

وی افزود: بر اساس برآوردی که توسط کارشناسان انجام شد، پیش بینی می شود با میانگین عملکرد 900 تا 1000 کیلوگرم در هکتار، 180 تن دانه کنجد از مزارع این شهرستان استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر بیان کرد: از مشکلات اصلی این زراعت، عدم امکان برداشت مکانیزه است که در حال حاضر 100 درصد بصورت دستی برداشت شده و هزینه زیادی را به کشاورز تحمیل می کند.

وی گفت: زراعت کنجد از لحاظ اقتصادی و تغذیه ای بسیار با اهمیت است چرا که این محصول تولید روغن بسیار با ارزش و با کیفیتی را به همراه دارد و برای توسعه آن نیازمند حمایت دولت همانند سایر دانه های روغنی است.

وی گفت: شهرستان بهشهر در سطخ استان از پتاسیل بالایی برای تولید این محصول برخوردار است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید