Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

در امور زمین، سفارشی رفتار نمی‌کنیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در راستای حفظ بستر تولید و مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی، نه از کسی سفارش می پذیریم نه به کسی سفارش می کنیم و معیار ما در این زمینه قانون است.

در امور زمین، سفارشی رفتار نمی‌کنیم

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشور ما روزهای سخت و دشواری را با تحریم‌هایی که ایجاد شده است سپری می‌کند و همین امر وظیفه ما را در جنگ اقتصادی سنگین‌تر می‌کند، گفت: بخش کشاورزی به دور از تاثیرات تحریم‌های ظالمانه، با قدرت امنیت غذایی جامعه را تامین کرد و هیچگونه کمبودی در امنیت غذایی جامعه وجود ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته رشد اقتصادی کشاورزی از سایر بخش‌ها که منفی بود، به مثبت 8.8 دهم درصد رسید و توانست رشد اقتصادی کشور را به 2.2 درصد افزایش دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: 6 ماهه امسال رشد اقتصادی کشاورزی به قوت خود باقی‌مانده است و مازندران هم نقش بسزایی در تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی و رشد اقتصادی این بخش دارد و به همین منظور تمام تلاشمان بر این است اقتدار کشاورزی مازندران را همیشه ثابت نگه داریم.

شهیدی‌فر با اشاره به اینکه باوجود شرایط سختی که وجود دارد اما جهاد کشاورزی مازندران از جایگاه خوبی در تولید محصولات با کیفیت برخوردار است، گفت: 21 پروژه جهش تولید برای بخش کشاورزی مازندران تعریف شد که 11 پروژه مربوط به پروژه های شهرستانی و مابقی در ادارات کل وابسته به جهاد کشاورزی مازندران عملیاتی خواهد شد.

این مسؤول با اشاره به برداشت برنج در مازندران ادامه داد: از 214 هزار هکتار سطح زیرکشت برنج در مازندران، 100 هزار هکتار در کشت اول به صورت مکانیزه کشت شد که رشد 50 درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

وی با تاکید بر انجام به موقع کشت پاییزه در مزارع کشاورزی استان، گفت: کشت پاییزه جدی گرفته شود چراکه امسال قیمت خرید کلزا افزایش چشمگیری پیدا کرده است و پیشنهاد حدود 9 هزار تومان ارائه شده است و به همین منظور تلاش شود سطح زیرکشت این محصول امسال در مازندران افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: مازندران امسال متعهد شد 30 هزار هکتار از مزارع خود را به کشت کلزا اختصاص دهد و مشکلی در تامین بذر به کشاورزان وجود ندارد و کشاورزان نگران تامین بذر و کودهای مصرفی برای تولید این محصول نباشند.

وی به همه معاونین و مدیران کشاورزی استان تاکید کرد: با قئدرت از بخش کشاورزی استان دفاع کنید و در زمینه مقابله با تغییر کاربری های غیرمجاز فقط و فقط بر اساس قانون عمل کنید.

شهیدی‌فر تصریح کرد: در راستای حفظ بستر تولید و مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی، نه از کسی سفارش می پذیریم نه به کسی سفارش می کنیم و معیار ما در این زمینه قانون است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید