Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل پیش بینی کرد؛

کشت شبدر برسیم در 3500 هکتار از مزارع آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از پیش بینی کشت شبدر برسیم در 3 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

کشت شبدر برسیم در 3500 هکتار از مزارع آمل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی با اشاره به کشت شبدر برسیم در 2 هزار و 500 هکتار از مزارع شهرستان آمل، گفت: تقویت و حاصلخیزی خاک، افزایش مواد آلی خاک، افزایش ازت خاک، کاهش مصرف کودهای ازته، افزایش میزان محصول برنج، کاهش آفت ساقه خوار برنج، عدم نیاز به هزینه و نیروی انسانی زیاد، عدم نیاز به آبیاری، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزی، جلوگیری از بیکاری فصلی روستائیان، تولید علوفه با ارزش غذایی برابر یونجه، افزایش تولید دامی، استفاده بهینه از اراضی شالیکاری، عدم نیاز به عملیات تهیه زمین و افزایش عملکرد محصول از جمله فواید و مزایای کشت شبدر برسیم در زمین های شالیزاری  است.

وی با اشاره به توزیع 50 تن بذر شبدر برسیم بین کشاورزان آملی، تصریح کرد: انجام کشت دوم، راهکاری مناسب برای افزایش تولید محصول، کاهش مصرف سموم و کود شیمیایی و افزایش درآمد روستاییان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ادامه داد: برای افزایش بهره‌وری و فراگیری نحوه صحیح تولید محصولات زراعی و باغی در مراحل کاشت، داشت و برداشت، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی ترویجی و توصیه‌های فنی از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان به بهره‎برداران انجام می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: این گیاه از انواع علوفه مرغوب است که می توان آن را به صورت چرای مستقیم، تهیه علوفه سبز یا خشک، سیلو و کشت مخلوط مورد استفاده قرار  گیرد.

وی در پایان از پیش بینی کشت شبدر برسیم در 3 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید