Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ خبر داد

تولید 500 میلیاردی ذرت در سیمرغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ ارزش اقتصادی کشت ذرت در این شهرستان را 498 میلیارد ریال اعلام کرد.

تولید 500 میلیاردی ذرت در سیمرغ

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رجب فلاح زیلتی با اشاره به اینکه ذرت یکی از شاخص‌ترین محصولات سیمرغ در کنار مرکبات، توت‌فرنگی و کیوی است، گفت: سطح زیرکشت این محصول در شهرستان سیمرغ حدود 750 هکتار با پیش بینی عملکرد 14 تن در هکتار به‌صورت شیربلال است.

وی با بیان اینکه ارزش اقتصادی تولید ذرت این شهرستان 498 میلیارد ریال است، افزود: پیش بینی می شود 10 هزار و 500 تن شیربلال به ارزش اقتصادی 450 میلیارد ریال و علوفه به ارزش 48 میلیارد ریال در زمین های کشاورزی این شهرستان استحصال شود.

فلاح فروش ساقه ذرت بعد از برداشت شیربلال که با دستگاه چاپر خرد و برای تعلیف دام به فروش می رسد را در افزایش درآمد اقتصاد بهره بردار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: کشت دو منظوره ذرت به دو صورت شیربلال و علوفه در شهرستان برداشت می شود و در دو مرحله کشت شده که در مرحله اول در سطح 450 هکتار و مابقی بعد از برداشت در تیر و مرداد کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ گفت: ذرت در این شهرستان بصورت مکانیزه و با دستگاه ردیفکار پنوماتیک کشت می شود و محصولاتی ازجمله شیر بلال بصورت دستی و علوفه با دستگاه چاپر برداشت می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید