Iranian Agriculture News Agency

باوجود همه محدودیت های اعتباری،

رشد اقتصادی بخش کشاورزی مثبت شد؛ حتی با محدودیت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: آموزش، ترویج، مراکز جهاد کشاورزی، نیروهای انسانی متخصص و فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می گیرد مورد غبطه سایر استان‌هاست، اما در حوزه اعتبارات ما غطبه سایر استان ها را می‌خوریم.

رشد اقتصادی بخش کشاورزی مثبت شد؛ حتی با محدودیت

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر در جلسه بررسی وضعیت اعتباری سازمان جهاد کشاورزی مازندران که با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، با بیان اینکه بخش کشاورزی به عنوان خط مقدم تولید است، گفت: آموزش، ترویج، مراکز جهاد کشاورزی، نیروهای انسانی متخصص و فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می گیرد مورد غبطه سایر استان‌ها است، اما در حوزه اعتبارات ما غطبه سایر استان ها را می‌خوریم.

وی ادامه داد: رشد اعتبارات بخش کشاورزی در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها چشمگیر نبود در حالیکه فعالیت شاخص و اثرگذار شهرستان ها معطوف به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه به هر میزانی که استان برای پروژه های آب و خاک اعتبار در نظر بگیرد، به همان میزان اعتبارات ملی اختصاص پیدا می‌کند، افزود: سال گذشته جهاد کشاورزی به اهداف خود دست پیدا کرد که همه اینها جز با ایثار، فداکاری و پذیرش همه لطمات و صدمات توسط همکاران ما مسیر نمی شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه 90 درصد نیروهای سازمان جهاد کشاورزی مازندران رسمی هستند و 10 درصد نیروها قراردادی هستند، گفت: متاسفانه با توجه به افزایش هزینه های معیشتی، افزایش حقوق شامل این قسم از کارکنان نشد.

شهیدی‌فر افزود: تنها دستگاهی هستیم که بابت ماموریت‌هایی که انجام می‌دهیم هیچ پولی دریافت نمی‌کنیم و تمامی خدماتی که ارایه می‌دهیم رایگان است.

وی اظهار کرد: کارشناسان جوان مراکز جهاد کشاورزی فعالیت های بسیار خوبی در حوزه افزایش تولیدات کشاورزی انجام دادند که منجر به رشد اقتصادی کشور شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مراکز خرید تا پاسی از شب دایر است و کارشناسان مستقر در این مراکز نسبت به نظارت بر خرید گندم و کلزا اقدام کردند اما حتی یک ریال حق الزحمه و جبران زحمت برای این افراد پرداخت نمی شود.

شهیدی فر بیان کرد: 76 نوع محصول کشاورزی در مازندران تولید می شود که نشان از حجم بالای فعالیت‌ها در استانی است که همگی بر پایه کشاورزی بنا شده است.

وی ادامه داد: در حوزه امور زمین حساسیت های فراوانی وجود دارد که باید بستر تولید حفظ شود اما هیچ کمک حمایتی اعتباری برای این بخش در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید