Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد

پرداخت 17 میلیارد کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده ساروی

مدیر جهاد کشاورزی ساری از پرداخت 17 میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان ساروی خسارت دیده از سیل و سرمای سال گذشته و جبران 98 درصدی خسارت ها خبر داد.

پرداخت 17 میلیارد کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده ساروی
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به سیل و سرمای شدید اوایل سال گذشته در شهرستان ساری، اظهار کرد: برای حمایت از کشاورزان و بهره برداران، ۱۲ هزار پرونده خسارت در این مدیریت ثبت و ۱۷ میلیارد تومان اعتبار کمک بلاعوض بین کشاورزان توزیع و بیش از ۹۸ درصد خسارت ها جبران شد.

وی ادامه داد: به ۱۲ هزار خسارت دیده حدود ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و همه این خسارت ها در سه شیفت و در روزهای تعطیل و غیرتعطیل در سامانه سجاد وزارت کشور بارگذاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به دریافت اعتبار و هزینه آن در زمینه کشاورزی و دامداری در این شهرستان برای اجرای پروژه ها و طرح‌های مرتبط، تصریح کرد: حدود ۲۵ درصد آبندان های مازندران، در شهرستان ساری وجود دارد که سال گذشته تعدادی از این آب‌بندان‌ها مرمت، بازسازی و لایروبی شد.

پورفلاح با بیان اینکه با این مرمت و لایروبی سه هدف کلی افزایش ذخیره آب، گردشگری و پرورش ماهی دنبال شد، تصریح کرد: انتظار می رود با توجه به وسعت سه هزار هکتاری آب‌بندان‌های این شهرستان به‌ عنوان یک سازه بومی محلی، اعتبارات ویژه ای در این خصوص تخصیص یابد.

وی افزود: سال ۹۸ کشت گیاهان دارویی با محوریت گل محمدی را در مناطق مختلف از جمله منطقه دو دانگه این شهرستان در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه پیشرفت خیلی خوبی داشتیم.

پورفلاح با اشاره به برداشت مکانیزه ۹۵ درصدی برنج در این شهرستان، تصریح کرد: نزدیک به ۱۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه نشاکاری شد که این میزان حدود ۸۰ درصد سطح کشت شهرستان را شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه در موضوع مگس مدیترانه که برخی دلالان می‌خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند و محصولات را از کشاورزان با قیمت ارزان بخرند، قاطعانه عمل کردیم، اظهار کرد: ۱۳ ایستگاه ردیابی مگس مدیترانه‌ای در ساری فعال است.

وی با اشاره به تولید یک میلیون تنی محصولات زراعی و باغی و تنوع محصولات کشاورزی در ساری، از مسوولین خواست تا این شهرستان را از لحاظ بودجه، اعتبارات و تسهیلات بهتر در نظر بگیرند.

پورفلاح به اشاره به اعتبارات و تسهیلات سال گذشته بخش کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: مجموع اعتبارات مصوب ۱۴۰ میلیارد ریال از منابع استانی و ۵۵ میلیارد ریال از منابع ملی به جهاد کشاورزی این شهرستان تخصیص یافت که ۴۱۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاصیان پرداخت و موجب اشتغالزایی برای ۴۳۹ نفر شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید