Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی مازندران

بخش کشاورزی اقتصاد کشور را مثبت کرد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت:رشد 8.8 درصدی توسعه کشاورزی منجر شد رشد 1.1 درصدی شاخص اقتصادی کشور رقم بخورد و این موضوع به اثربخشی بخش کشاورزی در اقتصاد، معیشت، تولید و امنیت غذایی برمی‌گردد.

بخش کشاورزی اقتصاد کشور را مثبت کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مجید بهادری در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران درباره فعالیت های بخش کشاورزی مازندران گفت: نقش مهم کشاورزی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بر کسی پوشیده نیست و کشاورزی به عنوان یک بخش پویا و فعال نقش خود را به خوبی در کشور ایفا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌هایی که چند سال اخیر در کشور وجود داشت، کشاورزی پویایی و فعالیت خود را حفظ کرد و یکی از اقتصادی ترین بخش‌های فعال در کشور شناخته شده است.

بهادری با بیان اینکه کشاورزی در کشور طی دو سال پیاپی توانسته در حوزه اقتصاد مقاومتی رتبه نخست را کسب کند، گفت: رشد 8.8 درصدی توسعه کشاورزی منجر شد رشد 1.1 درصدی شاخص اقتصادی کشور رقم بخورد و این موضوع به اثربخشی بخش کشاورزی در اقتصاد، معیشت، تولید و امنیت غذایی برمی‌گردد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران به سطح زیرکشت 214 هزار هکتاری برنج و تولید یک میلیون و 420 هزار تنی در استان اشاره کرد و گفت: با این میزان تولید توانستیم غذای 25 میلیون ایرانی را تامین کنیم.

بهادری شهرستان قائمشهر را کانون صنعت مرکبات مازندران یاد کرد و افزود: این شهرستان با سطح زیرکشت 15 هزار و 200 هکتاری و فعالیت 176 واحدی سورتینگ توانسته مهد تولید و ذخیره‌سازی مرکبات کشور باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان قائمشهر با 14 هکتار گلخانه لیموترش به عنوان دهکده لیموترش کشور مطح است و این اقدام با سیاست‌های توسعه‌ای وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش بهره‌وری و درآمد اقتصادی همراه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید