Iranian Agriculture News Agency

در جلسه شورای کشاورزی استان مطرح شد؛

صادرات 450 هزارتنی محصولات کشاورزی از گمرکات مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته نسبت به چندین سال قبل خبر داد و گفت: سال گذشته 450 هزار تن صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات مازندران انجام شد.

صادرات 450 هزارتنی محصولات کشاورزی از گمرکات مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عزیزاله شهیدی فر در جلسه شورای کشاورزی که با حضور معاونین و مدیران ستادی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها برگزار شد، از روند مطلوب خرید کلزا در مراکز خرید خبر داد و گفت: طی بازدیدهایی که از مراکز خرید داشتم خوشبختانه میزان افت و رطوبت این محصول در مراکز خرید قابل قبول بوده و مشکلی در زمینه خرید وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بد تحریم و ویروس کرونا، بخش کشاورزی باید به گونه ای عمل کند تا به تولید ضربه ای وارد نشود و از طرفی هم از دستاوردهای کشاورزی که طی چند سال اخیر رخ داد دفاع کنیم.

شهیدی فر با اشاره به اینکه همه باید در دفاع از دستاوردهای بخش کشاورزی اهتمام جدی داشته باشیم، تاکید کرد: کسی حق ندارد برخلاف سیاست ها و برنامه های محوری جهاد کشاورزی صحبت کند یا اقدامی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته نسبت به چندین سال قبل خبر داد و گفت: سال گذشته 450 هزار تن صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات مازندران انجام شد.

شهیدی‌فر اضافه کرد: صادرات 180 هزار تنی کیوی، 160 هزار تنی مرکبات و 140 هزار تنی لبنیات، نشان از تولید با کیفیت محصولات مازندران است که همین امر سبب ارزآوری داخل  و رونق اقتصاد استان مازندران می شود.

مقام عالی سازمان جهاد کشاورزی مازندران صادرات را به نفع اقتصاد استان، ایجاد اشتغال، حفظ اراضی، ارزآوری و رونق تولید دانست و تصریح کرد: لازم است به توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان توجه جدی شود.

وی گفت: تا زمانیکه اراضی کشاورزی اقتصادی باشد فشار بر تغییر کاربری غیرمجاز کمتر می شود.

شهیدی فر ادامه داد: برای اقتصادی تر کردن بخش کشاورزی، امسال 21 پروژه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را در استان طراحی کردیم که مورد قبول استانداری نیز قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در پروژه های جهش تولید سه محصول گندم، برنج و کلزا در راس فعالیت ها قرار دارند، افزود: تامین پروتئین شامل افزایش تولید گوشت قرمز و لبنیات، پروژه های زیرساختی شامل زهکشی، تجهیز و نوسازی شالیزارها، آبیاری تحت فشار و لایروبی آببندان ها، پروژه های شیلاتی شامل ماهیان خاویاری و گرمابی، پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری و زراعت چوب و پروژه محصولات صادرات محور مرکبات، کیوی و گل و گیاه از جمله پروژه های 21 گانه جهش تولید در بخش کشاورزی است.

وی به توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال توانستیم یکی از پروژه های جهش تولید را اجرایی کنیم و تاکنون 90 هزار هکتار از شالیزارهای استان مکانیزه کشت شده که 50 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

شهیدی فر به مبارزه و کنترل مگس میوه در استان اشاره کرد و گفت: موضوع مگس میوه بسیار جدی است و باید از همه توان و ظرفیت موجود برای کنترل این آفت در استان استفاده کنیم.

وی با ابراز نگرانی از حوزه امور زمین در استان، خواستار تعامل و همکاری بیشتر با دستگاه قضایی و نظارتی استان شد و تصریح کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها در حوزه امور زمین حساسیت بیشتری داشته باشند و نیروهای این بخش مورد تقویت و حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید