Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه پیش بینی کرد؛

کشت 800 هکتاری سویا در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: پیش بینی میشود امسال 800 هکتار اراضی این شهرستان به کشت دانه روغنی سویا اختصاص یابد.

کشت 800 هکتاری سویا در گلوگاه
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا قنبری از آغاز انعقاد قرارداد و توزیع بذر سویا در شهرستان گلوگاه خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال 800 هکتار اراضی زراعی این شهرستان به کشت سویا اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه میانگین عملکرد دانه سویا در این شهرستان دو تن در هکتار است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال یک هزار و 600 تن سویا در مزارع این شهرستان تولید شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه تاکنون 18 تن بذر سویا بین کشاورزان و تولیدکنندگان گلوگاهی توزیع شد، افزود: تاکنون قرارداد کشت سویا در 300 هکتار اراضی زراعی با کشاورزان منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه سطح سبز سویا در سال زراعی گذشته 780 هکتار بود، افزود: یک هزار و 760 تن سویا از این مزارع تولید و خریداری شد.

قنبری اظهار کرد: سویا در این شهرستان به عنوان کشت دوم پس از برداشت محصولات پاییزه انجام و برداشت آن هم از آبان ماه آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد : امسال ارقام ساری، کاسپین، آرین و کتول بین کشاورزان و بهره برداران توزیع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با بیان اینکه افزایش عملکرد در واحد سطح و ارتقاء سطح اقتصادی و معیشتی کشاورزان و افزایش ضریب خوداتکایی روغن از اهداف ترویج کشت سویا در منطقه است، گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان آموزش های لازم در خصوص مدیریت علف های هرز، آفات و بیماری ها را به کشاورزان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید