Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

خرید 4700 تن کلزا از کشاورزان مازندرانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:تاکنون 4 هزار و 756 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد.

خرید 4700 تن کلزا از کشاورزان مازندرانی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر در حاشیه بازدید از مراکز خرید کلزا در سطح استان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی که امسال شاهد هستیم، در کاشت و داشت دانه روغنی کلزا و انجام ضریب مناسب سازی کمباین‌های برداشت،  میزان ناخالصی و رطوبت کلزاهای تحویلی مطلوب است و کشاورزان از دغدغه کمتری برای تحویل محصول خود برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه اداره کل غله همکاری لازم را در تحویل کلزا از سوی کشاورزان دارد، گفت: امسال 20 مرکز در سطح استان آماده خرید دانه روغنی کلزا از کشاورزان مازندرانی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: تاکنون بیش از چهار هزار و 756 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

شهیدی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 800 هکتار از اراضی کلزاکاری مازندران برداشت شد، ادامه داد: بیش از 12 هزار هکتار سطح زیرکشت کلزا در مازندران داریم که امیدواریم بتوانیم 25 هزار تن خرید کلزا را در سال جاری خریداری کنیم.

وی اظهار کرد: با روند خرید و پرداخت به موقع بهای این محصول بتوانیم در سال جاری افزایش سطح زیرکشت کلزا را در مازندران شاهد باشیم.

سرپرست اداره کل غله مازندران در ادامه این بازدید بیان کرد: خرید تضمینی کلزا از  21 اردیبهشت ماه آغاز شد.

بهرام نجفی ادامه داد: تاکنون بیش از 12 هزار و 103 میلیارد ریال بهای کلزا به کشاورزان پرداخت شده است و این روند ادامه دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم با توجه به اینکه امسال به جهش تولید نامگذاری شده است، بتوانیم بهای محصولات برداشت شده کشاورزان را به موقع پرداخت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید