Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد

پرداخت 1350 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان کشاورزی مازندران

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 51 هزار و 742 متقاضی موفق به دریافت یک‌هزار و 349 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تکلیفی شدند.

پرداخت 1350 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان کشاورزی مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسین نگهدار در رابطه با وضعیت پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران اظهار کرد: سال گذشته ۶۸ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی به مبلغ ۳ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان از سوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به بانک‌های عامل معرفی شدند که با وجود محدودیت‌های اعتباری تاکنون ۵۱ هزار و ۷۴۲ متقاضی موفق به دریافت یک‌هزار و ۳۴۹ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تکلیفی شدند.

وی با بیان اینکه جذب اعتبارات سال گذشته از محل تسهیلات تکلیفی نسبت به سال ۹۷ حدود ۴۵ درصد رشد داشته است، ادامه داد: سال گذشته علاوه بر سرفصل‌های تکلیفی سازمان جهاد کشاورزی، بانک‌های استان از محل اعتبارات داخلی ۵ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان به ۱۳۱ هزار و ۴۴۵ متقاضی بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت کردند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: برای هماهنگی در پرداخت تسهیلات بانکی و برای ایجاد اشتغال و پایداری در تولید، کارگروه‌هایی شامل بسته رونق تولید، اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصادی در سرمایه‌گذاری و کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید وظیفه نظارت بر فرآیند معرفی تا جذب تسهیلات بانکی را بر عهده دارند.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه سال گذشته در کارگروه بسته رونق تولید به ۲۱۱ متقاضی ۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد،گفت: اعتبارات بسته رونق تولید با هدف جلوگیری از تعطیلی واحدها و حمایت از واحدهای دارای مشکل است و براساس شیوه‌نامه و دستورالعمل ابلاغی به استان و ثبت‌نام متقاضیان در سامانه بهین‌یاب با عاملیت تمامی بانک‌های استان نسبت به پرداخت آن اقدام می‌شود.

نگهدار بیان کرد: فعالیت کارگروه اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری بر اساس برنامه ابلاغی تولید و اشتغال از ابتدای سال ۹۸ آغاز شد و در این کارگروه تمامی متقاضیان برای توسعه کمی و کیفی واحدهای تولیدی، بخشی از سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مورد نیاز را با عاملیت بانک‌های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون و ثبت نام در سامانه سیتا دریافت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و ۶۵۶ طرح کشاورزی به مبلغ هزار میلیارد ریال برای بهره‌مندی از تسهیلات تکلیفی به بانک عامل معرفی شد.

وی اضافه کرد: متقاضیانی که سال گذشته در سامانه سیتا ثبت‌نام کردند با سود بانکی ۷ تا ۱۵ درصد متناسب با نوع طرحی تولیدی نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کردند در سال جاری هم پس از ابلاغ شیوه نامه و دستورالعمل مربوط به این فرآیند ادامه خواهد داشت.

نگهدار با بیان اینکه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی یکی از طرح‌هایی است که برای توسعه مکانیزاسیون با هدف ارتقاء کمی و کیفی و در چارچوب برنامه اقتصاد مقاومتی از محل خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون برای آن ردیف اعتباری درنظر گرفته شد، گفت: سال گذشته اعتبار مصوب برای این بخش ۷۳۸ میلیارد ریال بود که با جذب ۱۸۷ درصدی مبلغ ۱۳۸ میلیارد تومان جذب شد و نقش بسزایی در تامین ماشین آلات کشاورزی بویژه خرید دستگاه نشاکار داشته است.

وی اضافه کرد: امسال هم در مرحله نخست با بهره‌مندی از ردیف اعتباری مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد و برای ارتقاء سطح کشت مکانیزه برنج در ۱۰۰ هزار هکتار برای ۲۵۰ دستگاه نشاکار از سوی کشاورزان خریداری انجام شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید